Mari Kita Lihat Video Anjing UMNO dan Babi PERKASA Mengganas




Gelagat dalam membuktikan UMNO dan PERKASA seronok berpesta merosakkan harta benda awam dan pihak polis hanya menyaksikan sahaja serta membiarkan sahaja acara membaling telur dan batu ke arah kenderaan orang awam.

Kenapa pihak polis tidak agresif seperti kejadian BERSIH 3.0? Walhal keganasan yang dilakukan bermula daripada PERKASA dan UMNO dan berlaku betul-betul dihadapan pihak polis. Adakah pihak keselamatan seperti dalam filem hindustan yang hanya patuh kepada pemerintah politik tertentu dan bukannya menjaga ketenteraman awam?

UMNO dan PERKASA berseronok namun tiada sebarang tindakan dari polis. Jika ini berlaku kepada peserta BERSIH 3.0, nescaya habis berdarah kepala-kepala yang buat ganas tetapi lain pula yang berlaku di Merlimau dan seakan-akan polis tiada kuasa berbuat demikian.

Malaysia sudah menjadi negara yang aman dan dikawal oleh UMNO dan PERKASA. Kuasa keselamatan akan berfungsi sekiranya mendapat arahan 'orang atas' seperti kebanyakkan skrip yang selalu digunakan. Mereka bertindak bukan ikut prosedur sebaliknya orang atas akan memberikan arahan.

Siapakah orang atas? Orang atas biasanya orang-orang politik. Pihak polis tidak sepatutnya terlibat dalam kancah politik sebaliknya bebas mengawal keselamatan. Jika pihak keselamatan mahu berpolitik, masuklah komponen Barisan Nasional. Harap pihak berkuasa pandai menilai yang mana soal keselamatan dan soal politik.

Comments