Kemalangan Di Pam Minyak

Myvi rempuh kereta sedang isi minyak

Peringatan bahawa setiap kemalangan yang berlaku tidak diduga sama ada dalam keadaan sedar atau pun tidak disedari. Kemalangan bukan tertumpu di jalan raya semata-mata sebaliknya boleh berlaku di mana-mana sahaja jika kita tidak berhati-hati.

Gambar hiasan

Video di atas menunjukkan kemalangan di stesen minyak ketika pengguna proton cuba mengisi minyak dan tiba-tiba datang sebuah perodua Myvi dengan laju merempuh kereta proton tersebut menyebabkan kanak-kanak tercampak.

Pemandu kereta Myvi tersebut pengsan setelah kemalangan tersebut dan kanak-kanak yang terpelanting tadi tidak mengalami kecederaan.



Video ini pula menunjukkan kepada kita bahawa penggunaan telefon bimbit di stesyen minyak boleh mengundang padah. Gelombang dari telefon bimbit akan bergetar dan kesan kepada kenderaan akan menyebabkan letupan sama ada kecil ataupun besar.

Getaran tadi boleh menyebabkan berlaku letupan yang amat dahsyat sekiranya dalam keadaan persekitaran yang cukup untuk membantu letupan tadi. Elakkan menggunakan telefon bimbit di stesen minyak.

Comments