Apabila BN Kata Mereka Kerajaan Terbaik Dunia



 
Kebodohan pemimpin UMNO dalam menjawab isu kenaikan minyak, gas dan gula semakin hari semakin jahil. Mereka seperti sudah becelaru dalam menidakkan hak rakyat. Terkini Ketua Penerangan UMNO berkata kenaikan adalah supaya rakyat berjimat cermat dan gula dapat mengurangkan kesihatan.

Betapa bodoh, jahil dan bangang kenyataan seorang pemimpin UMNO. Kalau alasan minyak, rakyat perlu mengisi minyak dengan sebaiknya agar minyak negara tidak habis. Jika untuk gula pula, perlu berjimat untuk mendapat gaya hidup sihat. Bodoh dan dangkal dalam membuat kenyataan.

Pemimpin UMNO sudah menganggap bahawa mereka ini adalah Tuhan yng memberikan kebaikan kepada rakyat sehingga mengatakan kerajaan BN adalah terbaik dalam dunia. Kita tanya mereka dari celah manakah yang baik. Bahagian tengah, depan atau belakang?

Sebenarnya tindakan kerajaan menaikkan minyak dan barangan lain lain adalah kerana kewangan negara sudah habis diguna dan dijangkakan negara akan muflis pada 2015 dan bukannya 2019 seperti yang diumumkan oleh Idris Jala.

Ini kenyataan dari pemimpin UMNO yang otak lebih teruk dari seekor lembu.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah antara kerajaan terbaik dalam dunia dari segi memberi kebajikan rakyat dalam bentuk pemberian subsidi.

Jelasnya pemberian banyak subsidi itu sebenarnya tidak disedari sehinggalah apabila pengurangan dilaksanakan barulah ramai melihat betapa kerajaan BN adalah antara kerajaan terbaik dari segi memberi kebajikan kepada rakyat tanpa mengira golongan kaya atau miskin.

“Ada yang tidak tahu pun gula dan gas memasak diberi subsidi oleh kerajaan sejak sekian lama. Ini belum lagi pelbagai barangan yang diberikan subsidi.
“Tak banyak kerajaan di dunia ini sebaik kerajaan BN. Malah apabila kerajaan hendak melaksanakan penstrukturan subsidi pun ia dilakukan dalam keadaan seminimum mungkin agar tidak membebankan rakyat”, katanya kepada UMNO-Online di sini, hari ini.
Kata beliau lagi apabila terdapat sedikit kenaikan harga barulah ramai yang perasan bahawa selama ini mereka telah menikmati rahmat kerajaan BN yang mana sebahagian nikmat itu ditarik untuk diberikan kepada yang lebih memerlukan.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan kerajaan semalam yang mengumumkan pemotongan subsidi bagi gula dan bahan api sebagai langkah pertama program rasionalisasi subsidi secara berperingkat untuk mengurangkan perbelanjaannya dan diperuntukkan untuk sektor penting seperti pendidikan dan kesihatan.

Ahmad Maslan seterusnya berkata orang ramai perlu melihat isu pemotongan subsidi untuk gula dan petrol dari sudut positif.

“Jimat penggunaan gula kerana kalau terlebih gula menjadi racun kepada kesihatan. Sudah tiba masanya rakyat belajar menguruskan perbelanjaan mereka dan tidak terlalu bergantung kepada subsidi kerajaan semata-mata”, ujarnya.

Comments