Streaming TV [Live]


Komuniti

Nuffnang

Wednesday, 24 March 2010

Gambar: Macam Ini Ke Melaka Maju 2010?

Begini ke keadaan Melaka Maju 2010? Memang pelik betul dengan negeri Ali Rustam. Semakin hari semakin pelik yang berlaku di negeri 1Malaysia ini. Apa dah jadi dengan Ali Rustam ni? Cuba buktikan, ikut celah mana agak-agaknya Melaka ini maju dari negeri selain negeri "Melawat Melaka Umpama Melawat 1Malaysia."

Cuba perhatikan di manakah tempat ini?

Gambar di atas bukanlah diimpose dari mana-mana. Ini adalah kenyataan. Memang tempat ini negeri Melaka. Siapa kata ini bukan Melaka? Kalau bukan, nanti hantarkan komen diruang komen. Melaka! Sah memang ini di Melaka.

Buktinya ada beberapa papan tanda berdekatan dengan dua orang pemuda yang tertulis "Melaka Sentral", "Melaka River Cruise" dan banyak lagi. Apa kaitan sebenarnya gambar ini dengan Melaka? Gambar ini cuba menunjukkan Melaka adalah sebuah negeri yang bakal maju pada tahun 2010.

Dua pemuda itu sedang buat apa sebenarnya? Pemuda itu sedang memancing di sebuah longkang berdekatan dengan Terminal Melaka Sentral dan berhadapan dengan Tesco. Jadi, apakah isunya? Isunya di sini menunjukkan kerajaan Melaka tidak menyediakan tempat untuk memancing kepada kaki pancing terutamanya Melayu seperti yang berlaku kepada dua orang pemuda di atas.

Masih tidak percaya dengan gambar di atas apa yang pemuda itu buat. Kita saksikan gambar yang lebih dekat. Memang betul dua pemuda itu sedang memancing di kawasan bandar. Kenapa ia berlaku demikian? Ini kerana kawasan dan tanah milik penduduk telah dirampas oleh UMNO termasuk dengan kolam pancing.

 Bagi mereka, longkang pun longkanglah asal boleh pancing

UMNO Melaka sanggup melihat rakyatnya memancng dalam longkang yang kotor. Itu juga melambangkan bahawa orang melayu itu pengotor sama macam UMNO. Itulah sebabnya mengapa banyak berlakunya gejala sosial di Melaka. Antara sebabnya adalah kepupusan kolam pacing dan menyebabkan ramai kaki pancing memancing longkang dan  memancing "anak dara" di bandar Melaka.

Kerajaan Melaka harus sedar dan serius dengan tindakan rakyatnya merempat di tepi longkang. Adakah memancing dilongkang itu sebagai mencari sumber rezeki demi memberi sesuap nasi kepada anak bini?

Renung-renungkanlah wahai sahabat pembaca. Antara lokasi yang menjadi tumpuan kaki pancing longkang adalah disekitar longkang Taman Merdeka berdekatan dengan Caltex, di taman Angkasanuri, berdekatan dengan kilang CTRM (ini kilang GLC kerajaan, tidak malu ke?),  Longkang berdekatan Family Store, Longkang bersebelahan dengan dengan Shell dan Petronas, Longkang berdekatan dengan dewan sukan Batu Berendam, longkang berdekatan lapangan terbang (Antarabangsa kononnya) dan banyak lagi. Kalau tidak percaya, petang esok kalau tidak hujan pergilah saksikan sendiri

0 comments: