SPRM Belajar Selepas Nampak Hantu


Akhbar utusan hari ini melaporkan bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan mempelajari teknik terkini setelah akhir-akhir ini mereka asyik ternampak hantu di tingkat 5 di mana Teoh Beng Hock dibunuh.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sentiasa bekerjasama dengan agensi-agensi pencegahan rasuah antarabangsa dalam mempelajari teknik latihan terkini mereka dalam usaha membanteras rasuah di negara ini.

Usaha berterusan untuk menangani gejala ini memerlukan komitmen semua pihak dan kerjasama bersama agensi antarabangsa mengadakan kursus latihan dapat mendedahkan pegawai kepada pengajaran teknik terkini dalam usaha membanteras rasuah. - utusan

Ini bukan sahaja teknik malahan SPRM semakin hilang kepercayaan orang ramai serta mereka cuba mempelajari teknik supaya orang ramai mempercayai mereka yang selama ini SPRM adalah ‘pembunuh’ rakyat.

"Kita akan berusaha menguatkan kepercayaan orang ramai kepada SPRM untuk mengubah persepsi masyarakat tentang kewibawaan agensi ini. SPRM pasti berjaya dan orang ramai patut menyokong SPRM sebagai institusi membanteras rasuah. - utusan.

Begitulah sikap SPRM, sudah nampak hantu baru mereka sedar akan keganasan yang dilakukan mereka selama ini. Kalau tidak kerana hantu mereka mungkin akan tetap jadi bodoh serta tidak mahu memplajari teknik terkini dari antarabangsa

Comments