Thursday, 17 December 2009

ADUN UMNO Suka Tunjuk Punggung


Besar sangatkah punggung beliau sehinggakan sanggup buat tayangan murahan dalam Sidang DUN Pulau Pinang. Berapa harga punggung beliau sehinggakan dalam dewan mulia pun mahu melakukan perniagaan jualan punggung? Adakah sebelum ini dia tidak tahu bahawa dia ada punggung? Memang betul-betul punggung muka pemimpin UMNO itu sehingga tayangan punggung dilakukan dalam dewan.


Anugerah punggung terbaik itu dimenangi oleh Ketua Pembangkang Pulau Pinang yang mana negeri tersebut ditadbir oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Jika Ketua Pembangkang yang dapat anugerah itu, maka yang dimaksudkan adalah Datuk Azhar Ibrahim yang mana memenangi anugerah punggung terbaik.


Selepas mendapat anugerah punggung terbaik yang diumumkan oleh speaker Pulau Pinang, maka Datuk Azhar Ibrahim mendapat percutian yang lama dengan penganugerahan ganjaran punggung (pengantunggan oleh speaker dari menghadiri sidang DUN gara-gara menunjukkan punggungnya kepada seorang ADUN DAP).


Azhar yang juga Ketua Pembangkang (anugerah punggung terbaik) Pulau Pinang sebelum ini menuntut supaya wartawan, Tan Hoong Cheng dari akhbar Sin Chew Jit Poh ‘ditembak’ pada tahun lalu. Dia mengeluarkan ugutan itu setelah Tan menjalankan tugasnya sebagai wartawan dengan melaporkan kenyataan Ahmad menghina kaum Cina.


UMNO paling suka pemimpin yang tidak bermoral dan berakhlak kerana kerja-kerja seperti itu akan membersihkan segala bahan bukti yang ada. Memang betul-betul tiada akhlak dan moral. Ugut bunuh sana-sini, tunjuk punggung dan sebagainya demi menghalalkan politik dungu dan jahil mereka.


Slogan 1Malaysia untuk UMNO sesuai diganti dengan “Rakyat Dilembukan, Pencapaian Dibabikan”.

0 Komen: