Dalang Kempen Undi Rosak


Kebanyakan 'keyboard warrior' ini amat dikenali oleh pemimpin HARAPAN itu sendiri. Mereka ini terdiri daripada aktivis, ahli parti politik, bekas ahli parti, penulis blog yang pernah bersama-sama berkempen sama ada menulis, melukis, mahupun menjalankan siri ceramah bersama Pakatan Rakyat menjelajah ke seluruh pelosok negara menumbangkan BN pada beberapa pilihan raya umum yang lalu.

Mereka ini dahulu ketika era blog, membina blog-blog mengutarakan pandangan sama ada bernas, berbentuk akademik mahupun gosip politik ataupun hanya sekadar melepaskan geram mengutuk BN dan kepimpinannya.

Tujuan mereka berblog ketika itu adalah untuk membunuh kerajaan BN. Parti-parti pembangkang mendapat dukungan kuat dari aktivis-aktivis ini. Mereka membina blog atas daya usaha mereka sendiri secara sukarela tanpa bayaran.

Mereka membuat poster, grafik, video pendek, juga turut berceramah, mengedar risalah dengan tanpa diupah. Dan hari ini, ketika mereka menghentam HARAPAN, mereka dituduh menerima 'dedak' daripada Najib.

Ini kesilapan besar pembangkang dalam melayan secara angkuh kumpulan #UndiRosak ini. Jika pemain kempen #UndiRosak ini dilabel sebagai pemakan dedak Najib, adakah tentera-tentera baru pembangkang hari ini adalah 'kontraktor-kontraktor kenyang' yang berasa terpanggil untuk mempertahankan tuannya?

Makan dedak jugakah?

Comments