Bro, Melaka Lagi Mundur Dari Kelantan.. Kahkahkah

Menatang ni ada tak kat Melaka?

Lapangan terbang Sultan Ismail Petra yang terletak kira-kira 10 kilometer dari bandar Kota Bharu merupakan pintu masuk ke Kelantan melalui udara. Lapangan terbang ini telah beberapa kali diperbesarkan dan yang terakhir ialah pada tahun 2005. Lapangan Terbang ini mengendalikan 28 penerbangan sehari iaitu masing-masing 14 penerbangan keluar Kelantan dan 14 penerbangan masuk. 8 penerbangan dikendalikan oleh Sistem Penerbangan Malaysia (MAS), 10 penerbangan oleh Firefly dan 10 lagi oleh Air Asia.

Bermula 21 November pula, penerbangan dua kali seminggu pada setiap Isnin dan Jumaat akan diperkenalkan untuk destinasi LTAM ke Subang dan LTAM ke Medan. 

Sekiranya respons orang ramai menggalakkan kepada Melaka Air, penerbangannya akan dikembangkan ke destinasi Bandung, Palembang dan Batam di Indonesia serta penerbangan domestik ke Pulau Pinang dan Kota Bharu. - Ali Rustam

LTAM dinaik taraf sejak Febuari tahun lalu dan setakat ini hanya sebuah syarikat penerbangan iaitu "Wings Air" beroperasi tiga kali seminggu bagi laluan Pekan Baru, Indonesia ke Melaka.

P/s: Wei, international kepala bapak apa lapangan terbang tiga kali seminggu? Cuba ko tengok Kelantan yang hanya penerbangan domestik pun 28 kali sehari. Yang international pula 3 kali semingu.. Hahaha.. Mundurnya Melaka. Gua pun ada dengar Ali Rustam duduk kutuk Kelantan mundur tapi rupa-rupanya Melaka lagi mundur. Malu la sikit. International hanya 3 kali seminggu.. Kahkahkah.

Paling bodohnya Ketua Menteri Melaka ni, laluan yang dia pilih ialah negeri PAS dan DAP. Kahkahkah.. Dah jilat kencing ke apa? Dalam ceramah duk kutuk DAP anti Islam la, Melayu Pulau Pinang tergadai tanah la.. Akhirnya tanah tak cukup, ko pilih laluan Pulau Pinang. Hahaha.

Bukan setakat negeri DAP, negeri PAS pun menjadi laluan pilihannya yang duk kutuk dalam ceramah Kelantan mundur. Pilihan negeri mundur jugak la yang dipilihnya. Hahaha. Wei, malulah sikit. Agak-agak rakyat Kelantan gelak je kat ko tu Ali Rustam. 3 kali seminggu.. Hahaha.. Kenapa tidak pilih laluan negeri BN? Ke takut lembu Fidlot RM250juta naik flight?. Hahahah.

Gua nak pesan, lain kali jangan duk hina negeri orang lain kalau negeri ko tu penerbangan 3 kali sehari.. Hahahahahahahahaha

Comments