Budak Sekolah Agama Cabul Pelajar

KOTA BHARU: Lima pelajar tingkatan tiga sebuah Sekolah Menengah Agama (SMA) dekat sini, dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam, atas tuduhan mencabul seorang pelajar perempuan berusia 14 tahun dengan menggunakan kekerasan dalam kejadian pada Ogos tahun lalu.

Semua pelajar terbabit berusia 15 tahun, bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap kertas pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Muhamad Hafiz Mohd Noor dan minta kes itu dibicarakan sendiri.

Gambar hiasan

Berdasarkan kertas pertuduhan, semua remaja terbabit didakwa menggunakan kekerasan jenayah ke atas mangsa berusia 14 tahun yang juga pelajar sebuah sekolah agama dekat sini, dengan menyedari perbuatan itu berkemungkinan mencabul kehormatan.

Kelima-lima tertuduh yang beralamat di sekitar bandar ini termasuk dari Kampung Pantai Kundor, Badang, Jalan Kuala Besar dan Jalan Pantai Cahaya Bulan, dituduh melakukan perbuatan itu bersama-sama seorang masih bebas di sebuah sekolah agama antara jam 10 pagi hingga 2 petang, pada 9 Ogos tahun lalu.

Mereka yang ditangkap pada 17 Ogos tahun lalu dituduh mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan dengan dibaca bersama Seksyen 34 akta sama, memperuntukkan hukuman penjara tidak lebih 10 tahun, denda atau sebatan, jika didapati bersalah.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Nabilah Nizam.

Comments