ADUN Padang Tengku Bengang Dengan Rakyat Malaysia


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Padang Tengku, Datuk Abdul Rahman Mohamad melahirkan rasa kesal terhadap sesetengah warga negara yang terlalu berkira untuk membeli jalur gemilang walaupun harganya murah.

Sikap hanya menunggu pemberian jalur gemilang secara percuma bagi memeriahkan sambutan hari kemerdekaan harus dikikis oleh semua warganegara yang bertanggungjawab.

Kita tidak harus lokek untuk membeli jalur gemilang jika kita faham dan menghayati erti nilai patriotisme. Sebagai rakyat negara ini, setiap masyarakat harus menghayati bulan kemerdekaan dan perjuangan orang terdahulu dalam menuntut kemerdekaan.

Kita harus berasa bangga mengibarkan jalur gemilang dan jangan hanya menunggu pemberian percuma.

Sekiranya kita mampu berbelanja mewah untuk membeli persiapan hari raya atau barangan lain, mengapa kita tidak mampu untuk membeli jalur gemilang yang tidak sampai RM10. - Datuk Abdul Rahman Mohamad (BN)

Sudah angin puak-puak UMNO/BN kerana rakyat tidak mahu kibar bendera. Suka hati merekalah mahu kibar atau tidak. Kadang-kadang yang kibar bendera paling kuat khianat dan songlap duit negara. Sekarang rakyat mahu raya dan bukannya nak sambut merdeka. Kalau nak sambut merdeka, ajak puak Melayu UMNO songkok tinggi pergi sambut. Rakyat beragama Islam mahu sambut aidilfitri. Melayu dengan Islam tidak sama. Hanya songkok tinggi yang perasan orang mahu kibar.

Sumber dari Media UMNO

Comments