Pilihan Raya Umum Beberapa Bulan Dari Sekarag


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin membayangkan bahawa tinggal beberapa bulan sahaja lagi pilihan raya umum ke-13 akan berlangsung. 

Justeru itu, beliau menggesa semua parti komponen dan anggota gabungan Barisan Nasional merapatkan barisan menjadi satu pasukan bagi menghadapi pilihan raya yang dijangka sengit itu.  

Kita tidak mempunyai banyak masa. Hanya tinggal beberapa bulan sahaja lagi dan kita mesti menunjukkan kepada rakyat bahawa kita mempunyai pasukan yang mantap untuk berdepan pilihan raya umum.
Kalau sebelum ini kita mempunyai Team 1, Team 2 dan sebagainya, saya mahu mulai sekarang, kita hanya mempunyai satu team sahaja iaitu Team BN.

Harapan Najib mahu jadi PM mungkin tidak lama gara-gara kehadiran peguam dari Perancis yang telah disekat dari masuk ke Malaysia. Ini sedikit sebanyak mengeruhkan lagi hubungan antara Malaysia dan Perancis akan skandal kapal selam yang dibeli oleh Malaysia.

Muhyiddin mungkin boleh tersenyum lebar jika Najib tumbang ekoran Najib lebih banyak menghabiskan masa di luar negara. Kesempatan ini akan diambil oleh Muhyiddin membentuk satu pasukan yang kuat untuk menyingkirkan pasukan Najib. Kita tunggu dan lihat.

Comments