Video: 1Malaysia Ada Maksud Lain?


Tahukah anda tentang slogan 1Malaysia? Untuk apa slogan itu dicipta kepada rakyat dan siapakah yang mencadangkan kepada Najib kalau bukan Israel dengan kos untuk wujudkan 1Malaysia bernila RM77 juta di bawah APCO Worldwide.

Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan itu sebenarnya boleh dijadikan untuk rakyat yang menyokong UMNO sahaja dan bukannya rakyat di Malaysia. Pernah suatu ketika "Rakyat Didahulukan" tetapi slogan belakang "Pencapaian Diutamakan" tidak digunakan semata-mata untuk menipu rakyat seperti dalam gambar di atas.



Gambar di atas adalah ketika Pilihan Raya Kecil N.27 Merlimau yang mana BN telah menggunakan "Rakyat Didahulukan" kerana pada masa itu banyak projek mee segera telah ditaburkan seperti pembinaan jalan raya dan longkang telah dilakukan begitu pantas sebelum tiba pilihanraya.

Pada masa itu juga, tiada pencapaian yang berlaku di Melaka kerana Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka tidak beroperasi dengan baik. Sebab itu BN telah menggunakan separuh moto slogannya demi menipu rakyat di Melaka.

Selepas beberapa bulan PRK Merlimau berakhir, Ketua Menterinya Ali Rustam telah mengistiharkan bahawa Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka tidak mendapat sambutan sekali gus menaikkan tarif air dari 5sen hingga ke 55 sen.

Cuba kita hayati lirik lagu dalam video di bawah. Semua itu berkait rapat dengan kenaikkan harga. Perubahan yang cuba dilakukan oleh BN.

Comments