PRU-13 Bulan Jun?


Najib berkemungkinan besar akan membubarkan Parlimen lebih awal dan akan mengadakan Pilihan Raya Umum ke-13 pada bulan Jun ini sebagai mendapat undi mudah menurut satu sumber. 

Ini berlaku dari kesan daripada kenaikan tarif elektrik. Perdana Menteri Najib Razak akan bertemu Yang di-Pertuan Agong untuk membubarkan Parlimen 12 dalam waktu terdekat iaitu pada awal Jun tahun ini. Tidak syak lagi pada awal bulan ini.

Ia terpaksa dilakukan awal kerana tidak yakin untuk tunggu sehingga pembentangan Bajet 2012 kerana reaksi daripada rakyat yang tidak menentu sekarang ini ekoran kenaikan tarif elektrik pada hari ini. Menurut sumber, jika dilakukan awal maka Najib akan mendapat majoriti mudah.

Sumber juga berkata, terlalu lama untuk Najib menangguhkan perjalanan Pilihan Raya ke-13 ini kerana telah ada kroni yang mengumpul kekayaan sebelum menjelangnya PRU ke-13 ini.

Ketua UDA Holdings Nur Jazlan Mohamad tentang dakwaan di Pusat Kota Bukit Bintang (BBCC) jelas menunjukkan telah berputus asa dan tidak sabar di antara beberapa kumpulan UMNO untuk meningkatkan kekayaan mereka sebelum pilihanraya umum 13.

Jazlan baru-baru ini telah ditanya oleh pemimpin dari kumpulan Kuasa sayap kanan dan menuduh UMNO UDA Holdings dari menjauhkan kontraktor Bumiputera dalam pembangunan BBCC bernilai RM6.7 bilion.

Comments