Gambar: Pencacai UMNO Buat Demo di Kelantan


BERSIH belum buat perhimpunan pada 9 Julai tetapi sudah ada lebih 100 orang yang telah ditangkap termasuk beberapa pimpinan Pakatan Rakyat yang memakai logo yang tertera BERSIH. Sebenarnya yang rasa terancam bukanlah negara tetapi UMNO/BN yang takut kehilangan kuasa dan mandat dalam kerajaan.

Di Kelantan, seramai 50 orang pencacai UMNO telah buat demonstrasi membantah BERSIH tetapi tidak pula polis berminat untuk menangkap mereka yang berdemonstrasi tanpa permit itu. Haramjadah betul pihak yang bertanggung jawab kerana tidak menangkap yang buat perhimpunan haram.

BERSIH belum buat perhimpunan, sudah kecoh sana sini dengan berita negara dalam keadaan huru-hara jika dilakukan perhimpunan ini serta peniaga akan mengalami kerugian akibat dari kejadian ini. Bangang punya otak. Sejak bila peniaga rugi? Peniaga UMNO yang kena bayar RTM yang rugi.

Demonstrasi oleh puak-puak pencacai itu turut diramaikan oleh kehadiran wartawan. Demonstrasi diadakan di Pejabat Perhubungan PAS Kelantan. Pelbagai slogan yang tertera pada kain rentang. Jahilnya puak-puak ini ialah demonstrasi bukan dianjurkan oleh PAS tetapi oleh badan NGO.

Comments