Streaming TV [Live]


Komuniti

Nuffnang

Tuesday, 14 June 2011

Gambar: Lagi Pencacai UMNO Buat Laporan Polis Pasal Bersih 2.0





Gambar di atas adalah beberapa laporan yang dibuat oleh pencacai UMNO mengenai Perhimpunan BERSIH 2.0. Kata pencacai tersebut, bahawa demonstrasi itu dilakukan oleh parti pembangkang yang akan menyusahkan rakyat dan peniaga.

Wei bangang. Kalau perhimpunan itu UMNO buat engkau join la ye. Kenapa puak-puak ni bodoh sangat dan ada yang kaya ini bukan kehendak rakyat tetapi individu. LAgi kepala otak engkau. Habis itu individu itu bukan rakyat ke? Bangang punya pencacai.

Kenapa pencacai ini takut sangat dengan demonstrasi BERSIH 2.0 adalalah kerana demonstrasi yang dianjurkan oleh BERSIH lebih ramai jika dibandingkan dengan demonstrasi yang cuba dianjurkan oleh puak-puak songkok tinggi. Mengapa?

Puak-puak songkok tinggi berdemonstrasi menggunakan wang dan sebab itu yang datang demonstrasi di bawah angka 1,000 orang walaupun RTM sentiasa menggenapkan sehingga angka 1,000 orang. Kadang-kadang yang datang pun diangkut untuk meramaikan keadaan.

Rakyat semua menyahut seruan Bersih 2.0 dan yang tidak bersetuju ialah puak-puak songkok tinggi. Laporan yang dibuat kebanyakkan dari UMNO dan bukannya dari peniaga. Ada sesetengah peniaga telah disuruh oleh puak-puak songkok tinggi untuk membuat laporan polis dan peniaga berkata itu tidak ada masalah dengan kami.

Jadi, sahlah UMNO yang tergugat dan bukannya peniaga. UMNO sibuk membela peniaga akn kerugian sedangkan peniaga tidak pernah berkat apa-apa. Hanya pencacai sahaja yang akn rasa rugi sedangkan peniaga sudah beberapa kali alami seperti ini.

P/s: Gambar di atas bukan aku ambil tapi RTM yang siar. Marahkan RTM ye..

0 comments: