Video: Himpunan Sejuta Belia Kena Sindir


Sekadar untuk hiburan di petang hari selepas waktu makan tengah hari. Video tersebut menyindir program yang dilakukan oleh Perdana Menteri mengenai Himpunan Sejuta Belia yang diadakan di Putrajaya yang mana kehadirannya adalah 8,000 orang dan jauh tersasar dari matlamat sejuta belia.

Kementerian Belia dan Sukan bercadang memanjangkan sambutan Hari Belia Negara (HBN) selama seminggu berbanding tiga hari sebelum ini. Mugkin kerana tidak ramai yang hadir pada mggu lalu, maka Kementerian Belia dan Sukan terpaksa melanjutkan tempoh masa kepada seminggu.

Adakah kerana tempoh masa 3 hari terlalu singkat atau belia menolak program yang telah dianjurkan oleh kementerian tersebut. Ada sumber mengatakan bahawa belia menolak program sebagai tanda protes kerana kerajaan menaikan harga minyak dan barangan seperti gula.

UMNO/BN sudah gelisah kerana himpunan tersebut bukan mensasarkan kepada belia sebaliknya bertukar kepada Belia Pertahankan Putrajaya dari dirampas oleh Pakatan Rakyat. Begitu takut dan gelisah sekali Perdana Menteri Malaysia ini.

Comments