Punca PKR Kena Bubar


Komplot untuk mebatalkan status pendaftaran Parti Keadilan Rakyat (PKR) oleh Pertubuhan Pendaftar (ROS) dilihat mempunyai unsur-unsur politik yang didalangi oleh pihak-pihak tertentu kerana tidak senang dengan parti komponen Pakatan Rakyat itu.

Berikut ialah ketidaksenangan UMNO/BN terhadap PKR:

1. PKR telah mendedahkan berlaku unsur pertambahan undi di Selangor dan ini menyebabkan BN panas dengan isu tersebut.

2. Tidak mahu PKR wujud dan cuba mematikan Ketua Pembangkang untuk Pakatan Rakyat, Dato seri anwar Ibrahim.

3. Bimbang takut PKR menang besar pada PRU-13 kerana rakyat mungkin bersimpati dengan Anwar Ibrahim.

4. Jika mereka penjarakan Anwar, rakyat boleh bangkit memberikan undi untuk PKR. Jadi, untuk memastikan semua sudah 'mati', maka pendaftaran PKR dibatalkan.

5. Bimbang mereka akan disumbat ke penjara sekiranya PR berjaya tawan Putrajaya. Bagi memastikan PR tidak merealisasikan hasrat mereka, watak PKR akan dimatikan.

6. Jika PKR dimatikan, watak PAS dan DAP akan dilaga-lagakan dengan tajuk cerita "PAS bersekongkol dengan DAP". Itulah tajuk selalu laga-lagakan.

7. Polis gagal buktikan siapa pelakon dalam adegan video seks dan berkeras tidak akan dedahkan siapa pelakon itu. Ini membuktikan kes ini diada-adakan. Jika betul dalam video itu Anwar, sudah lama ia dedahkan.

8. Jika tidak dibatalkan pendaftaran, maka isu ini akan berlanjutan serta akan memberi masalah kepada UMNO/BN yang tidak senang duduk dengan PKR yang mendedahkan salah laku perbuatan mereka.

Comments