Blogger Pro-UMNO Papagomo Ugut Bunuh


Mohd Azuan Ab Rahman, 33, yang juga ahli pemuda PKR (AMK) berkata ugutan untuk membunuhnya diterima daripada seorang penulis blog pro-Umno iaitu Papa Gomo pada 20 Mei lalu.

Menurutnya, blog Harapan Rakyat mula diaktifkan kira-kira setahun lalu dan melalui laman tersebut beliau berbalas pendapat dengan penulis blog dan pelayar internet lain mengenai hal ehwal semasa terutama isu-isu berkaitan politik.

Mohd Azuan berkata, baru-baru ini beliau menerima permintaan Papa Gomo untuk menyertainya sebagai ahli namun setelah aktif sebagai rakan dalam laman tersebut beliau dipercayai membuat ugutan bunuh berikutan tidak berpuas hati dengan pendapat yang diberikannya kepada blogger atau pelayar internet lain.

Sebelum ini saya ada menerima permintaan sebagai rakan di akuan Facebook saya oleh dia (Papa Gomo) tetapi tidak pernah ada hubungan yang baik namun apabila saya buka akaun itu pada 20 haribulan (Mei lalu).

Saya menerima mesej ugutan (bunuh) itu melalui komen saya kepada orang lain yang mungkin kerana dia (Papa Gomo) tidak puas hati dan cuba mengugut supaya saya menghentikan segala kenyataan di laman tersebut. - blogger Harapan Rakyat 
Bagaimanapun, beliau tidak dapat mengenal pasti mana satu pendapatnya yang menimbulkan kemarahan Papa Gomo sehingga menyebabkan beliau menerima ugutan sedemikian.

Antara mesej yang dihantar oleh Papa Gomo kepada Harapan Rakyat pada 20 Mei lalu adalah “nak mati ke?” dan “memang nak mati dah hang ni…tunggu lah masanya” .

Manakala pada 21 Mei pula, mesej itu semakin lantang seperti “Bunuh je, kasi kerat xxxx (dipadamkan) tu hehehe” dan pada 22 Mei pula berbunyi “Kau Islam ke? Bunuh je” dan “he he he takut ke apa? Rumah dah jumpa…..huhuhu”.

P/s: Blogger dengan pemimpin sama je jahatnya. Kalau sudah baka pembunuh memang akan ikut jejak pembunuh

Comments