Samun ke Dadah? Mana Satu Betul Ni!

2 suspek bolos kawalan polis

Gambar di atas sama untuk kedua-dua akhbar tetapi isi kandungan jadi lain. Mana satu tulin dan mana satu palsu? Dua akhbar tersebut ialah KOSMO di bawah UTUSAN dan Harian Metro di bawah Berita Harian. Walaupun kedua-dua akhbar tersebut milik BN, ia tetap tidak sama malahan menipu pembacanya terutama mereka yang menjadikan akhbar tersebut sebagai rujukan mereka.

Mereka terus tipu dan menipu pembacanya.Tetapi pembacanya yang kena tipu tetap akan ditipu kerana itulah sumber BN kencing rakyat. Medianya sendiri bertelagah isu dan berita. Ditipunya sana-sini. Mesti ada yang keliru dengan berita di atas.

KOSMO (sumber asal)

Seorang pemilik bengkel kereta dan pekerjanya dihukum gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam selepas didapati bersalah mengedar 1,885 gram kanabis dua tahun lalu.

Harian Metro (sumber asal)

Biarpun tangan mereka digari, dua suspek kes samun yang dibawa ke Mahkamah Temerloh bagi mendapatkan perintah reman, masih sempat memboloskan diri daripada kawalan polis sebelum merampas sebuah kereta milik orang awam untuk melarikan diri

Comments