Gambar: Patut UMNO Tidak Boleh Hidup di Sarawak


Patutlah UMNO tidak dibenarkan masuk ke Sarawak, rupanya orang-orang BN buta huruf termasuk Taik Mamut. Hebat disemenanjung membela bahasa Melayu tetapi bila di Sarawak bahasa itu jadi dua alam (teringat filem 2 Alam dan binatang amfibia).

Adakah kerana UMNO tiada di Sarawak menjadi punca bahasa Melayu Sarawak jadi seperti rojak mee? Bahasa sudah jadi sasau di Sarawak. Ramai pembaca gelak dengan keadaan yang berlaku ini. Di bawah ini kita baca komen daripada pembaca blog.

  • aik???BN pon eja salah. xdapat bantuan ke tu tiap2 bulan??? 
  • ni namanya Dwi-Bahasa..ada kesan dr PPSMI kot..
  • kat PRK merlimau pun sama...ceramah BN di jalan batu gajah tetapi kat bena tulis alor gajah...hehehe benda salah pun gantung juga..banggang punya BN..
  • bukan kt merlimau je..pngalaman kt prk bagan pinang dan permatang pasir dulu pun ada..rasanya bukan silap kedai print, tu silap org yg design. biasanya kedai print akn ikut exactly dr design. kalau salah design, yg print keluar pn akan salah.
  • bangan, bodoh, barua, bangsat, buta ejaan.. patut la umno x hidup kat sarawak..
Aduhai BN, kenapa buat silap ejaan tu. Kalau satu tidak mengapa dan boleh dimaafkan tetapi ini tiga. Adakah BN akan kata ini kebetulan? Bila gaknya yang tidak kebetulan?

Comments

Sebenarnya ramai tudak perasaan. Seperti perkara melibatkan arak contohnya lah; kalau anggur ditanam dengan niat untuk buat arak,tauke, pekerja, pembekal alatan membantu perusahan semua terpalit dengan dosa haram. Sama juga dengan pengilang, penjual, pelayan, pengangkut semuanya sama taraf dengan peminum.
Dalam hal UMNO ni sama aje. Ia bermula dan dari ASAS yang salah, sekularisma dan Assobiyah maka dan ini mempengaruhi anggotanya melakukan kesalahan sehinggakan kepada perkara paling remehpun salah. Allah telah memberi pertunjuk tapi kita pernah terfikir perkara ini. Oleh itu jadilah kita rakyat yang perihatin dan waspada. Ada yang Allah ingin tunjukkan kepada kita supaya kita boleh memilih dengan betul kerana sekian lama telah diperbodohkan.