Ali Rustam Tewas Digelanggang Sendiri


Ahli Parlimen Machang, Saifuddin Nasution

Isu apa lagi yang cuba dimainkan oleh Ali Rustam dalam mempertahankan DUN Bukit Baru pada pilihan raya akan datan? Semalam telah berlangsungnya ceramah melibatkan pimpinan PAS, DAP dan PKR dalam menyampaikan isu dalam negara dan isu berkaitan dengan negeri Melaka.

 AJK PAS Pusat, Mat Sabu

PAS telah diwakili oleh Saudara Mat Sabu selaku AJK PAS Pusat untuk menyampaikan ceramah beliau mengenai tindakan Ali Rustam menubuhkan Sekolah Mengandung bagi pelajar yang terlanjur. Cadangan Ali Rustam itu seolah-olah membenarkan perbuatan zina itu dilakukan secara berleluasa.

 Ramai x kat ceramah UMNO?

Agak sedih dengan sikap Ali Rustam yang seolah-olah memainkan perasaan wanita dengan mewujudkan Sekolah Mengandung. Sebaliknya beliau seharusnya memikirkan mengenai satu cara untuk menangani masalah sosial dan bukannya menubuhkan sekolah mengandung seperti yang difikirkannya.

Ceramah UMNO - 70 orang

DAP pula diwakili oleh ADUN Ayer Keroh, Khoo Paoy Tiong. YB Khoo menyampaikan mesej mengenai tindakan kerajaan UMNO/BN yang membazir dalam menguruskan kewangan negeri sehinggakan berlaku banyak pembaziran serta rasuah dikalangan pemimpin UMNO.

Ceramah PAS - 700 orang

Pembaziran itu merangkumi lapangan terbang antarabangsa Melaka, Eye On Malaysia, Hentian Bas, jalan raya di taman botanikal yang jaraknya kurang dari satu kilometer adalah berjumlah RM3.5 juta. Itulah tanda-tanda pembaziran kerajaan pimpinan Ali Rustam.

Sesak sehingga ke bahu jalan

PKR pula diwakili oleh Ahli Parlimen Machang, YB Saifuddin Nasution. Saifuddin cuba menjelaskan isu yang melanda Selangor berkaitan pasir serta menyentuh isu-isu yang cuba dimainkan oleh UMNO/BN di negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat seperti Selangor mengenai isu pasir, Pulau Pinang mengenai ketuanan melayu da sebagainya demi meraih isu murahan yang ditabur UMNO/BN.

Pimpinan Pakatan Rakyat turut membidas sikap pimpinan UMNO Melaka yang tidak menunjukkan seperti anak jantan dan sering mengganggu ceramah yang cuba diadakan oleh Pakatan Rakyat. Diajak berdebat namun mereka saling mengelak kerana bimbang jika berdebat, mereka tidak boleh mengemukakan fakta yang sahih sebaliknya akan terpalit ke muka sendiri.

Ceramah tersebut telah membuktikan bahawa rakyat Bukit Baru menolak kepimpinan Ali Rustam dan perbezaan kedua-dua tempat ceramah yang hanya dibezakan 50 meter sahaja. Ceramah PAS dihadiri seramai lebih 700 orang manakala ceramah UMNO hanya dihadiri kurang daripada 70 orang.
 

Comments