Pembentangan Bajet 2010, Dirancang Kegagalannya?

Sebenarnya pembentangan bajet yang berlangsung pada minggu lepas ada kaitan untuk menjatuhkan Najib sebagai Perdana Menteri 1Malaysia. Pihak Barisan Nasional hanya memperoleh 3 undi majoriti yang mana BN mendapat 66 undi dan Pakatan Rakyat 63 undi.


Jika BN gagal dalam meluluskan bajet tersebut maka kerajaan baru akan mengambil alih tapuk pemerintahan akibat gagal mendapat undi. BN hanya bernasib baik kerana 3 undi majoriti itu berpihak kepada mereka.


Muhyiddin cuba menjatuhkan Najib dalam konspirasi akibat kemelut yang ada pada Najib. Muhyiddin cuba mengambi alih kerusi Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri. Jika Muhyiddin mengambil kerusi TPM maka yang akan menjadi Perdana Menteri adalah Zahid Hamidi.


Rancangan ini telah diatur tanpa pengetahuan Najib dan mereka ini cuba menjatuhkan Najib denan menggagalkan elulusa bajet di parlimen. Ramai ahli parlimen BN yang tidak hadir pada sidang dewan rakyat yang lepas kerana terlibat dalam peraturan ini. Mereka merasakan kepimpinan Najib adalah yang paling gagal.


Dalam perancangan tersebut Zahid Hamidi dan Muhyiddin Yassin adalah perancangan utama menjatuhkan Najib.

Comments