Golongan Sembelih Terkini (GST)

Tindakan kerajaan mengenakan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) kepada rakyat adalah bersifat lintah darat dan lebih hina dari peminjam wang atau ‘ah long’. Kerajaan seolah-olah tidak mempunyai sumber ekonomi akibat kerakusan pemimpin UMNO/BN sehinggakan mendera rakyat yang miskin. Inilah yang dikatakan 1Malaysia. “Rakyat Dikencing, Pencapaian Diberakkan”.jaan mengenakan cukai GST


Hanya orang yang bodoh dan menyokong UMNO/BN sahaja akan menyokong hasrat kerajaan mengenakan cukai sebanyak 4%. Mereka tidak sedar dan hanya jadi lembu yang dicucuk hidung serta mengiakan sahaja apa yang dilakukan oleh kerajaan walaupun tindakan kerajaan itu bertentangan dengan kehendak rakyat.


Pelaksanaan GST ini bagaikan drakula yang mencekik darah rakyat. Sudahlah rakyat dibebani dengan masalah ekonomi serta dihukum pula kezaliman yang dilakukan oleh pihak kerajaan. Tidak kira sama ada yang sokong BN atau PR akan mendapat ‘bala’ dari pelaksanaan GST ini. Cuma beza BN dan PR adalah BN jadi lembu (ikut sahaja pa yang dilakukan oleh kerajaan), PR jadi kancil (membangkang demi kebajikan rakyat).


Sebagai contoh kenapa GST memberi kesan kepada rakyat kerana kehidupan rakyat di Sabah dan Sarawak tidak sama dengan keadaan di semenanjung. GST akan memberi kesan dan beban kepada rakyat Sabah berikutan harga di Kepulauan Borneo itu 10 – 40 peratus lebih tinggi daripada Semenanjung.


Sabah seperti sedia maklum merupakan negeri termiskin yang ditadbir oleh BN. Entah bagaimana BN mentadbir Sabah sehinggakan hasil kekayaan Sabah dibolot oleh mereka dan kroni. Sabah jauh lebih miskin dari negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Betapa miskinnya BN di Sabah. Apa tidaknya, rakyat bagi mandat kepada mereka, rakyat jugalah yang mereka sembelih.


Maka sedarlah rakyat Malaysia dari penipuan slogan 1Malaysia yang dicanangkan oleh Najib Altantuya ”Rakyat Dikencing, Pencapaian Diberakkan”. Hanya ya g masih bodoh dan jahil akan tetap sokong UMNO/BN ini.

Comments