Monday, 30 November 2009

Rakyat Tidak Berminat Dengan Konsep 1Malaysia?


Sebelum ini Najib mengatakan bahawa konsep atau gagasan 1Malaysia berjaya menarik minat rakyat untuk mendekati dengan kerajaan dan ada juga mengatakan Pakatan Rakyat pun berminat juga dengan gagasan tersebut.

Namun itu hanyalah lakonan UMNO/BN sahaja. Sebaliknya konsep atau gagasan tersebut adalah gagal seperti yang dibuktikan dalam Amanah Saham 1Malaysia yang dilancarkan oleh Najib Razak pada beberapa bulan yang lalu.

Amanah saham 1Malaysia yang dilancarkan pada 5 Ogos 2009 juga dikatakan tidak laku dan hanya RM1.6 bilion sahaja yang terjual sedangkan sasaran jualannya pada RM10 bilion. Ini menunjukkan rakyat cerdik menilai pemimpin. Apakah bezanya Amanah Saham Nasional dengan Amanah Saham 1Malaysia atau dengan Amanah Saham Bumiputera?

Semua itu adalah gimik politik Najib Razak dengan melancarkan saham yang baru sedangkan rakyat tidaklah sebodoh beliau kecualilah rakyat yang menyokong UMNO/BN untuk terperangkap dalam situasi ini. Lepas ini bolehlah letak nama kapal selam 1Scorpene, 1Altantuya.

0 Komen: