Kenapa Najib Bodoh Sangat?

Kenapa dengan Najib sehinggakan masih berdolak-dalih dengan pemimpin Pakatan Rayat mengenai isu royalti minyak Kelantan? Bodoh sangatkah rakyat Kelantan sehinggakan mahu menukar royalti kepada wang ehsan? Najib jangan ingat rakyat Kelantan bodoh seperti rakyat UMNO. Rakyat Kelantan cerdik-cerdik bukannya seperti rakyat disesetengah negeri pimpinan BN.

Berikan sahaja hak royalti kepada Kelantan. Apa susahnya? Adakah pemberian royalti itu merugikan negara? Dalam perjanjian dengan PETRONAS pun ada disebutkan mana-mana negeri pengeluar minyak berhak mendapatkan 5% dari hasil petroleum.

Kenapa si Najib ini bengap sangat sehinggakan mahu membolot semua khanah emas hitam negara itu. Bukan 100% dapat kepada Kelantan cuma 5% sahaja. Kerajaan pusat masih lagi ada 95% dan kenapa bimbang sangat dengan 5% itu? Negara tidak rugi un jika 5% hak royalty dikembalikan kepada rakyat.

Najib kena tahu dan bukannya jadi bodoh macam lembu. Sebagai kerajaan perlulah menolong rakyat. Mana perginya slogan tahi kucing “Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan”. Pergi jahanam dengan slogan itu. 1Malaysia la kononnya tetapi kenapa perlu ada jurang antara Kerajaan Kelantan dengan pusat.

Adakah sebab Kelantan diperintah oleh PAS maka pemberian royalti tidak dapat dilunaskan. Jangan jadi sempit pemikiran kerana Nampak duit semata-mata. Rakyat pun ada hak dalam memiliki asset khazanah emas itu. Jangan hanya slogan sahaja mendahulukan rakyat tetapi perangai macam syaitan.

Kembalikanlah royalti Kelantan. Bukan rugi pun malahan dalam Kelantan pun ada orang UMNO. Bukan orang PAS sahaja. Malangnya jadi orang melayu UMNO Kelantan jika kerajaan pusat memberikan wang sedekah kepada mereka. Itulah pemimpin UMNO. Rakyat yang menyokong UMNO harus sedar yang pemimpin mereka tidak membela mereka sebaliknya memenuhi kantung poket masing-masing.

Yang bodoh hanya rakyat di bawah kerajaan UMNO/BN tetapi rakyat yang cerdik itu hanya datang dari mereka yang sedar akan mereka ditindas oleh kezaliman UMNO/BN.

Comments