Streaming TV [Live]


Komuniti

Nuffnang

Friday, 9 October 2009

Provokasi Di Markaz Dewan Ulama’


Selepas berlakunya kekecohan dan keganasan yang dilakukan oleh UMNO/BN laknatullah pada awal pagi 8 Oktober 09, pada sebelah malamnya pula timbul satu kekecohan di Bagan Pinang yang menempatkan Markaz Dewan Ulama’ yang mana bersebelahan dengan markaz UMNO/BN laknatullah.

Kekecohan itu berlaku antara jam 9 malam hingga jam 10 malam di mana pada ketika itu saya berada di tempat kejadian serta menyaksikan perlakuan anak muda UMNO laknatullah membuat kecoh dengan menghalang pemuda PAS dari melalui jalan menuju ke destinasi di mana berlakunya kejadian pencerobohan oleh gangster pada sebelah paginya.

Ia berpunca apabila anak muda UMNO/BN laknatullah tidak membenarkan orang luar melalui kawasan kampung Bagan Pinang kecuali penduduk Bagan Pinang. Mereka melakukan pelbagai provokasi dengan mencabar pihak berkuasa yang pada ketika itu hanya ada Unit Simpanan Persekutuan (FRU). FRU bertindak secara halus terhadap anak muda UMNO namun tidak berani berbuat apa-apa dan diam seribu bahasa seperti tunggul kayu.

Kira-kira 30 orang anak muda UMNO/BN laknatullah yang mahu tunjuk hebat sebagai jaguh kampung akhirnya terpaksa akur dengan keputusan polis dan pada masa yang sama pemuda PAS turut hadir ke tempat kejadian sebagai memberi amaran kepada UMNO/BN laknatullah. Kehadiran 1000 orang pemuda membuatkan anak muda UMNO/BN laknatullah yang dibayar sekitar RM30 sekepala tidak berani melakukan apa-apa dan sekadar berdiam sahaja. Akhirnya jaguh kampung tumbang di kampung sendiri akibat keangkuhan mereka sendiri.

Keadaan semakin lengan selepas jam 10.30 malam dan kembali terkawal. Anggota keselamatan pun turut diceramahkan oleh penceramah bahawasanya pihak polis harus bersikap adil dan jangan mengambil keputusan membabi-buta. Akhirnya polis pun turut mendengar ceramah dari kalangan pemimpin PAS tanpa diganggu oleh UMNO/BN laknatullah.

Menyusul lagi dari semasa ke semasa...

2:25 a.m

0 comments: