Saturday, 29 August 2009

Mufti Ali Rustam: Tunai Terawih Dapat Kelapa Pandan



Sekarang sudah wujud ramai mufti dikalangan UMNO yang suka membuat fatwa. Kali ini mufti UMNO dari Melaka, Ali Rustam mengatakan ibadat menunaikan solat terawih di bulan ramadhan akan mendapat kelapa pandan sekiranya ramai yang dan kelapa pandtang menunaikan solat terawih.


Ali juga berkata sebanyak 178 buah masjid di negeri Melaka terlibat dalam program yang berkaitan dengan kelapa pandan. Masjid tersebut akan dikelapa pandankan oleh kerajaan negeri Melaka untuk tujuan mempromosikan kelapa pandan.


Katanya lagi, air kelapa pandan sebagai minuman rasmi keempat bagi negeri Melaka. Oleh itu, I Ali berharap ibubapa dapat membawa anak-anak untuk bersolat terawih bersama dan akan menerima hadiah berupa pokok kelapa pandan.


Inilah pemikiran pemimpin UMNO yang tidak dapat membezakan pahala dengan kelapa pandan. Ali sudah nyayuk sehinggakan pahala dengan kelapa pandan pun boleh bertukar. Sebelum rakyat dikelapa pandankan oleh Ali Rustam, rakyat perlu bersiap segera menukar kerajaan yang tidak dapat membezakan pahala dengan kelapa pandan.

0 Komen: