Biawak-biawak Dalam UMNO

Tindakan bodoh Muhammad Jailani Khamis (Naib Ketua Pemuda UMNO Bukit Katil) yang ingin menjadi wira melayu ketika mencetuskan provokasi di Pasar Taman Malam Melaka Baru Khamis lepas adalah bersifat seperti biawak keluar dari lubang.


Pernahkah anda melihat biawak seperti Jailani? Jika belum pernah tengok biawak makaa tengok lah perangai Jailani yang seakan-akan macam biawak. UMNO tidak patut membela biawak hidup dalam parti mereka kerana biawak ini merosakkan segala yang ada. Orang yang baik boleh jadi jahat angkara biawak ini.


Kenapa dia macam biawak? Tindakan dia seperti berlagak macam penguatkuasa Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah dan sebagai polis menunjukkan dia ingin satu jawatan khas diberikan kepadanya. Itu baru naib ketua pemuda kawasan. Kalau sudah ganti Jailani lakukan. Sikapnya seperti manusia zaman batu dan tidak bertamadun itu membuktikan UMNO kurang didikan dan kesedaran sivik. Bertambah bodoh dan jahil semakin menjadi-jadi serta takut pada bayang-bayang sendiri.


Biawak kalau sudah lapar akan mencari mangsanya demi kepentingan diri sendiri dan tidak kira siapa disekeliling mereka. Itulah biawak yang dipelihara oleh UMNO.

Comments