Rabu Ini Dapat Jawatan TKM1

Ahli Dewan Undangan Negeri Penanti, Mansor Othman bakal menjawat jawatan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang bermula rabu ini.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mengumumkan perkara berkenaan malam tadi ketika dalam ucapan dihadapan kira-kira 1000 orang di Yayasan Aman.

“Beliau bakal mengangkat sumpah rabu sebagai adun seterusnya akan menjawat jawatan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang,” katanya ketika meraikan kemenangan Mansor disini.

Mengulas mengenai kemenangan, Lim berkata beliau berharap agar Mansor mampu bersama-sama beliau mampu menyuarakan suara yang lantang untuk membela seluruh rakyat Pulau Pinang.

Dalam ucapan Lim lagi, beliau berterima kasih kepada semua jentera Pakatan Rakyat yang memastikan kemenangan dan disamping itu beliau turut berterima kasih kepada pihak polis.

“Saya berterima kasih kepada semua yang terlibat, termasuk kepada pihak polis. Namun saya mahu ingatkan, jangan biarkan anda diperkudakan oleh Barisan Nasional,” katanya yang mengulas tindakan polis yang memanggil beberapa pemimpin Pakatan Rakyat.

Tambahnya lagi, polis tidak seharusnya campur tangan urusan politik negara, dan sekiranya mahu terlibat, Lim mencadangkan agar Ketua Polis Negara bertanding dalam pilihanraya,” katanya lagi.

Sumber: Suara Keadilan

Comments