Media BN Buat Tahi

Isu kerajaan perpaduan telah menjadi satu perkara sensasi apabila media arus perdana pro-Umno mensensasikan isu tersebut secara melampaui batas.

Tindak tanduk mereka ini membuktikan bahawa Umno berada dalam keadaan tenat, lelah dan menagih simpati serta sokongan rakyat.

Demikian dinyatakan oleh Yang Dipertua PAS Kawasan Kepala Batas, Rosidi Hussain. Beliau yang juga seorang peguam berkata isu kerajaan perpaduan telah disensasikan kerana ia tidak mustahil bagi Barisan Nasional(BN) dan Umno untuk menggunakan ini bagi kepentingan survival politik mereka yang semakin hilang keyakinan rakyat terhadap mereka.

"Isu ini adalah satu isu yang kompleks. Ia perlu diseminarkan kepada kepimpinan dan ahli PAS secara menyeluruh bagi memberi penerangan khusus terutamanya kefahaman tentang kaedah sebenar kerajaan perpaduan yang telah disensasikan oleh BN dan Umno ini.

"Isu kerajaan perpaduan ini sebenarnya bukannya kerjasama Umno dan PAS. Presiden dan kepimpinan PAS ada menyatakan komitmen untuk memperkasakan Pakatan Rakyat dan tidak akan ada kerjasama dengan Umno.

"Oleh kerana itu kita jangan terbawa-bawa dengan budaya buruk Umno yang cuba mengambil kesempatan daripada isu ini dan sebaliknya cuba melaga-lagakan kepimpinan PAS serta merenggangkan hubungan yang sedia ada dalam Pakatan Rakyat."

Rosidi yang juga Penolong Setiausaha Persatuan Ulama Malaysia Pulau Pinang berkata, oleh kerana BN dan Umno sudah hilang keyakinan daripada rakyat maka usaha mereka untuk meraih kembali keyakinan tersebut akan dipropagandakan dengan mensensasikan isu sebegini bagi mempamerkan imej bersih bahawa BN dan Umno itu mahukan perpaduan walaupun sebaliknya ini adalah agenda politik yang telah mereka rencanakan.

"Apabila berlakunya pertelagahan antara kepimpinan PAS dan Pakatan Rakyat(PR) maka aspirasi utama mereka daripada BN dan Umno untuk melihat berlakunya perpecahan dan kerenggangan dikalangan PAS dan PR menjadi realiti maka tembakan mereka akan mengenai sasaran. Akhirnya mangsa yang rebah dan terbujur adalah PAS dan PR," katanya.

Sumber: Siasasahdaily

Comments