Pengikut Blog

Peringatan Dari Langit

Patutlah Ramai Datang Ceramah Hassan Ali, Rupa-rupanya..

Monday, 14 May 2012



Gua dapat gambar ini dari sahabat gua dari media pencacai UMNO. Member gua ni kerja dengan syarikat akhbar porno Melayu. Sekali-sekala bantai member apa salahnya. Gua bantai bukan sebab dia tapi sebab kerja dia dengan Utusan. Takpa nak buat macam mana, dah rezeki dia dengan Utusan. Lebih baik dari gua yang jual sayur ni.

Ada blogger UMNO Majusi kata hampir 2,000 orang datang namun member aku yang kerja dengan Utusan kata hampir 10,000 orang datang. Mana satu angka yang betul ni? UMNO menipu atau member aku yang kerja Utusan menipu? Rupa-rupanya dia berseloroh dan sindir-sindir aku rupanya.

Aku tanya dia, betul ke ramai yang datang? Dia kata ramai datang dan terserempak dibelakang khemah adalah puak-puak PKR. Patutlah ramai. Rupanya yang datang nak tengok Hassan Jati berceramah. Aku tanya lagi, takkan PKR je datang? Member aku kata ada 6 buah bas yang diguna untuk angkut orang.




Aku tanya lagi, biar betul engkau ni? 6 buah bas diguna untuk angkut orang. Patutlah ramai. Tanya aku lagi macam tak puas hati. Golongan mana yang ramai? Golongan tua-tua dan mat bangla. Terkejut aku dan aku terus tanya golongan muda mana perginya? Golongan muda ada dibelakang pakai baju PKR.

Takkan angkut je. Ada mereka hulur pape tak? Member aku kata mereka ada bagi beg kertas berisi bahulu gergasi dan air kotak. Patutlah ramai. Dah berapa banyak patutlah ramai yang gua sebut ni? Seluruuuuuhnya ramai. Golongan tua pun ada yang duk dengar macam kena tipu.


Member gua cakap, khemah dan program malam itu ditaja oleh MBMB (Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah) dan dianjurkan oleh Belia 4B Kawasan Bukit Katil. Bukan itu sahaja, Hassan Ali menyarankan jangan undi DAP kerana beliau kata DAP merosakkan Islam. 

Gua pun pelik, apa yang DAP rosakkan? Setahu gua, MCA yang menolak Islam. Hassan Ali juga banyak bercerita pasal seks dan kata-kata berbaur lucah. Mungkin ini budaya yang diterap oleh UMNO. Aku tanya member gua, apa yang engkau dapat dari program tu maka beliau berkata dapat Baulu gergasi dengan air kotak.

Terus aku bagi tau member aku untuk bank in duit bagi dia beli makanan dan sebagai bayaran untuk gambar yang aku post ini. Walau member gua kerja Utusan, hati beliau tetap mulia. Cuma Utusan itu sahaja yang buat taik dengan rakyat.

0 comments:

Sahabat Singgahan

Nuffnang

Malaysiakini

KeadilanDaily

UMNO Online

Utusan Online

Kosmo Online

 
 
 

Top 10 Blog Sahabat