Adnan Yaakob Bengang Dengan FB '100,000'

Akibat bengang dengan Facebook berkaitan dengan "100,000 People Request Najib Tun Razak Resignation", Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, beliau juga boleh membuka akaun di laman sosial Facebook bagi mengumpul berjuta-juta penyokong untuk mempertahankan kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Saya juga boleh buat tindakan yang sama dengan mengumpul lebih tiga juta penyokong meminta supaya Perdana Menteri jangan letak jawatan... - Adnan

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pihak tertentu yang kononnya berjaya mengumpul beratus ribu suara rakyat yang mendesak Perdana Menteri berundur di laman sosial berkenaan pada Sabtu lepas iaitu pada hari perhimpunan aman Bersih di Kuala Lumpur.

Bukan itu sahaja, Adnan turut mempertikaikan kesahihan wujudnya FB itu kerana terlalu ramai yang menyokong Perdana Menteri sedangkan program yang dijalankan sebelum ini mendapat sambutan. Nampak gayanya pemimpin BN cuba menipu lagi rakyat dengan mengampu pemimpin tertinggi mereka.



Jenis penipuan oleh pemimpin tertinggi BN

Perdana Menteri - Berjanji akan menyediakan stadium untuk peserta demonstrasi

Menteri Dalam Negeri - Polis bertindak lembut ke atas peserta demonstrasi

Menteri Kesihatan - Tiada sebarang pelepasan Tear Gas dan semburan dari meriam air

Menteri Penerangan - Media melaporkan dan membuktikan bahawa tiada kekerasan ke atas peserta demonstran

Menteri Besar Pahang - Menafikan kewujudan FB menyeru PM letak jawatan 

Ketua/ Timbalan Polis Negara - Memberi makan nasi beriani kepada peserta himpunan BERSIH sebaliknya nasi putih yang sedikit dan bukannya yang digembar-gemburkan oleh media dan mengatakan yang turun berdemonstrasi adalah 6,000 orang sedangkan yang hadir adalah sekitar 80,000 orang.

Comments