UMNO dan Utusan Minum Kencing


Kebaruan UMNO semakin hari semakin terdesak seperti terkena tempias dari tsunami Muktamar PAS yang lalu ekoran kerusi yamg dimenangi oleh PAS adalah kerusi seteru UMNO dari Timbalan Presiden hingga ke Ahli Jawatan Kuasa yang lain. Hal ini menyebabkan UMNO makin tersepit seperti babi kelaparan.

Akhbar milik UMNO, Utusan Malaysia hari ini mecadangkan Nasharudin Mat Isa yang tewas jawatan timbalan presiden pada pemilihan PAS minggu lalu supaya meninggalkan parti itu dan berjuang dalam UMNO.

Saya berdoa Ustaz Nasharudin Mat Isa, seorang ulama dan bekas orang nombor 2 PAS yang disungkurkan mengikut jejak beberapa pemimpin PAS sebelum ini berjuang dalam UMNO. - Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan, Utusan Malaysia, Datuk Zaini Hassan.

Boleh dikatakan Utusan terlalu minum banyak air kencing dan tidak semena-menanya mengajak Nasha keluar dari PAS untuk sertai UMNO. Apakah hujah yang kuat untuk Nasha keluar? Nasha bukannya keluar dari parti PAS tetapi tewas dalam pemilihan sahaja.

Kalau itu yang dijadikan ukuran, ramai lagi pemimpin UMNO yang tidak terpilih dalam jawatan tertinggi dalam UMNO boleh menyertai PAS jika alasan sedemikian dikatakan oleh UTUSAN. Kecelaruan dalam UMNO tidak dapat dibendung kerana makin ramai yang membenci parti Melayu itu. 

Comments