Kasihan Awang Adek Menipu Utusan dan Bernama


Bekas Menteri Besar Kelantan 'Baru' pada pilihanraya umum 2008, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin mendakwa kira-kira 10,000 anggota Pas, golongan atas pagar dan kaum belia yang mencapai umur mengundi di Kelantan menyertai UMNO selepas pilihan raya umum 2008.

Awang Adek berkata ada yang protes kerana tiada pembangunan di Kelantan. awang adek sebenarnya ingin menyatakan bahawa ramai ahli UMNO di Kelantan telah keluar UMNO semenjak tahun 2008 tetapi beliau telah membuka rahsia bahawa ahli PAS telah masuk UMNO.

Di kawasan Anuar Musa sahaja telah ramai yang keluar dari UMNO dan menyertai PAS. Tiga cawangan di kawasan tersebut telah dibubar ekoran 'orang kuat' kawasan itu telah menyerahkan borang menyertai PAS baru-baru ini. Gelombang Merah yang terkumpul setakat ini ial;ah berjumlah 7820 orang mengikut sumber dalaman UMNO.

Program Gelombang Merah itu telah mendapat sambutan hanya di Pasir Puteh sahaja dan di kawasan lain telah ditolak kewujudannya. Ramai yang tidak bersetuju dengan Gelombang Merah ini akan turun ke Bukit Jalil untuk menunjukkan bantahan pada perlawanan bola sepak Piala F.A terhadap kezaliman UMNO.

Comments