Najib Gembira Osama Terbunuh Tapi Menangis Kamal Atartuk Terbunuh


Inilah kegembiraan Najib selepas kematian Osama Laden. Berikut kata-katanya

dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Al-Qaeda, Osama bin Laden, dalam satu operasi oleh pihak keselamatan Amerika Syarikat bersama Pakistan di luar Islamabad hari ini.
kematian Osama adalah juga satu pengajaran bahawa keganasan tidak membuahkan sesuatu kebaikan sebaliknya membawa kemudaratan kepada semua pihak.
Saya berharap bahawa pada masa akan datang, dunia akan lebih sedar bahawa keganasan bukanlah satu pendekatan yang patut dilakukan untuk mencapai apa juga tujuan.
serangan 9/11 di bangunan Pusat Dagangan Dunia New York pada 2001 yang dirancang oleh Osama tidak boleh diterima oleh sesiapa yang mempunyai nilai ketamadunan dan juga tidak boleh diterima di sisi agama Islam.
Tetapi jelas bahawa kumpulan itu hilang kekuatan dengan kehilangan Osama bin Laden yang merupakan sumber inspirasi kepada pergerakan itu.



Tapi Najib menangis dipusara seperti dalam gambar di atas. Bukan setakat Najib, Hishamuddin juga turut gembira setelah kematian Osama. Tetapi jawapan untuk gambar di atas bgaimana untuk menjelaskan? Kamal Atartuk itu pengkhianat Islam tetapi PM kita menyukainya. Apakah kesimpulan kematian Osama dengan Kamal Atartuk?

Comments