Emel 1Malaysia, FB 1Malaysia dan Selepas ini 1Malaysia Hancur


Dengan nilai kontrak bernilai RM50 juta, projek itu dianugerahkan kepada Syarikat Tricubes Bhd.  Bagaimanapun, syarikat tersebut dikatan sebuah syarikat bermasalah. Bukan sahaja namanya tidak berapa dikenali, ianya juga merupakan antara 12 buah syarikat yang disenaraikan Bursa Malaysia sebagai syarikat GN3 kerana keadaan kewangannya dalam keadaan "lemah" atau "buruk."

Menurut garis panduan yang ditetapkan Bursa Malaysia, pengkelasan status GN3 itu akan membolehkan syarikat berkenaan mendapatkan bantuan daripada satu jawatankuasa untuk menstruktur semula hutangnya. Penyenaraian Tricubes di Bursa Saham mungkin ditarik balik sekiranya syarikat itu gagal meyakinkan bursa berhubung pelan untuk melunaskan kesemua hutangnya.

Kontrak bernilai RM50 juta itu dijangka sudah pasti akan memberi nafas baru kepada Tricubes.

P/s: Lepas ni PM kata, nanti kita buat akaun FB 1Malaysia. Parah betul Malaysia selagi Najib memerintah. Komisyen kapal selam RM517juta, Emel RM50juta dan berkaitan dengan ketirisan dalam negara. Lapangan terbang Melaka RM131juta sudah diisytihar oleh Ali Rustam gagal.

Hanya yang akan untung ialah Rosmah dan Najib. Kasihan kat pencacai UMNO/BN. Semakin diundi BN semakin terseksa mereka. Harga minyak naik mendadak. Harga minyak petrol antara ahli PR dengan BN sama. Bodoh betul pencacai BN ni.

Tunggulah Malaysia hancur baru tukar kerajaan. Inilah minda orang...

Comments