Gambar: Banduan dan Polis Diselia oleh BN



Sinonimlah dua perkataan antara polis dan banduan. Apakah tugas seorang polis yang membezakan dengan seorang banduan bagi Barisan Nasional? Maka kedua-dua ini tiada bezanya antara polis dan banduan. Telah terlaksana bahawa projek-projek BN adalah untuk polis dan mfia yang wujud adalah dari kalangan BN.

Sekarang orang yang buta boleh tiba-tiba celik dengan penipuan yang ditonjolkan oleh BN kepada mereka. BN cuba menunjukkan kepada rakyat bahawa merekalah yang melaksanakan projek sedangkan pada masa yang sama terus memperkuda kerajaan persekutuan.

BN tidak dapat membezakan politik (parti) dan kerajaan. Mereka cuba menjadi jaguh Malaysia dan memperkenalkan Malaysia bahawa hanya BN sahaja boleh membuat pembangunan dalam negara ini. Malang nasib kerajaan persekutuan dan Jabatan Kerja Raya (JKR) apabila BN menganjingkan mereka.

Tanpa segan silu BN merendahkan martabat kerajaan persekutuan. Siapakah yang derhaka dalam isu ini kepada negara? BN atau UMNO? Setiap projek kerajaan akan tertera "Projek Kerajaan Barisan Nasional". BN ingat ini projek kepala bapa dia punya.

Rakyat yang selalu digula-gula adalah rakyat yang paling buta dalam bab-bab pembangunan. Sekali BN tawar projek, terus dabik dada. Sekali BN bagi duit, terus rosak maruah sehingga 5 tahun akan datang sampai pilihan raya umum.

Di manakah letaknya muka pemimpin BN yang menjadikan projek kerajaan sebagai intetframe dalam meraih populariti. Sebenarnya BN bukanlah sebuah komponen yang kuat. Kenapa ia tidak kuat? Sebab mereka menggunakan jentera kerajaan seperti bapa mereka punya dan tidak tahu membezakan parti dan kerajaan.

Comments