Ali Rustam Mahu Buat Apa Lagi Dengan RM2 Bilion?

Negeri sudah Maju 2010 namun masih perlukan RM2 bilion. Untuk apa semua ini? Semua ini adalah untuk menunjuk-nunjuk serta untuk pembaziran yang dilakukan secara bermaharajalela oleh kerajaan pimpinan Ali Rustam selaku Ketua Menteri.

RM2 bilion tersebut diperlukan oleh kerajaan Melaka untuk meraih serta muncul sebagai negeri bandar pertama di negara Malaysia. Mengapa perlu dikejar negeri bandar pertama sedangkan rakyat negeri Melaka pun tidak seperti sebuah negeri maju bahkan semakin banyak kemiskinan yang melanda rakyat Melaka akibat kerakusan kerajaan Ali Rustam.

Bagi menjadi sebuah negeri bandar pertama yang menelan kos RM2 bilion tersebut, ia membabitkan pembinaan empat jejambat persimpangan bertingkat antara Ayer Keroh ke pusat bandar yang melibatkan kos sehingga RM40juta.

Ia turut membabitkan pembinaan jalan empat lorong yang menghubungkan negeri Melaka dengan Johor dan Negeri Sembilan. Jalan yang dikenal pasti adalah jalan pantai yang akan menghubungkan Banda Hilir, Ayer Kroh-Durian  Tunggal-Batang Melaka, Bemban-Jasin-Tangkak, Kandang-Jasin-Selandar dan Muar-Linggi.

Comments