Pemimpin UMNO Bodoh dan Bangang

Kenapa tiba-tiba mahu dibuka cerita peribadi yang tiada kaitan? Kalau dulu Zaid Ibrahim dalam UMNO mengapa tidak dibuka sahaja cerita lama tetapi sesudah Zaid masuk dalam Parti Keadilan Rakyat maka pemimpin UMNO sibuk-sibuk mahu mendedahkan apa yang dilakukan oleh Zaid.

Pemimpin UMNO bolehlah dianggap sebagai golongan yang primitif. Hari akhbar melaporkan bahawa Mustapha Mohamad mahu mendedahkan kepincangan Zaid ketika beliau menjadi Ahli Parlimen Kota Bharu. dan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO sebelum ini.

Mustapha harus ingat, dia juga adalah pengkhianat kepada rakyat Kelantan kerana tidak berjuang dalam isu menuntut royalti. Beliau tdak membela rakyat Kelantan sebaliknya menafikan Kelantan tidak layak mendapat royalti. Keadaan ini berlaku gara-gara PAS yang tadbir Kelantan.

Memang bodoh dan bangang pemikiran pemimpin UMNO seperti Mustapha Mohamad ini. Dia mengatakan  Zaid sewaktu menjadi anggota Parlimen Kota Bharu selama sepenggal sejak pilihan raya Umum 2004, Zaid telah gagal menumpukan perhatian berkhidmat untuk rakyat.

Apakah sebab utama Mustapha cuba buat sesuatu yang bangang dan bodoh adakah kerana Zaid yang dulu selaku Menteri menolak Akta Keselamatan Dalam Negeri? Bagi Zaid itu adalah sesuatu tindakan yang betul dan bijak berbanding dengan pemimpin UMNO yang bangang dan bodoh seperti Mustapha Mohamad.

Comments