Pengikut Blog

Peringatan Dari Langit

Apa Beza Chin Peng Dengan Najib?

Friday, 27 November 2009


Kalau diikutkan antara dua watak ini sememangnya berbeza namun ada persamaan dari segi kekejaman masing-masing. Namun kekejaman mereka ini ada lagi yang lebih kejam. Siapa yang lebih kejam? Najib atau Chin Peng?

Chin Peng kejam semasa era komunis di Tanah Melayu dan itu pun tidak makan masa sampai 5 tahun. Chin Peng membawa fahaman komunis dengan PKM (Parti Komunis Malaya) apabila dikatakan oleh puak-puak UMNO ini kejam tetapi mereka tidak sedar yang Najib adalah lebih kejam dengan pembunuhan watak Altantuya sebagai pelakon utama dalam siri “Scorpene, Najib dan Mongolia”.

Pembunuhan Altantuya menggunakan sejenis bahan letupan C4 dari UTK membuktikan bahawa Najib lebih mementingkan diri dari sifat kemanusiaan sebaliknya mahu menutup kesnya dengan mencipta cerita baru iaitu Chin Peng.

Era pemerintahan Parti Perikatan yang sekarang ini dikenali oleh Barisan Nasional. Pemerintahan Barisan Nasional terutama UMNO sebenarnya lebih kejam dari Parti Komunis Malaya kerana mengambil masa 52 tahun untuk menindas rakyat tetapi kenapa Chin Peng yang perlu dipersalahkan dalam hal ini. Adakah yang membunuh atas nama Parti Komunis Malaya itu haram sedangkan Najib membunuh Altantuya dihalalkan?

Memetik dari blog Puad Zakarshi yang mengatakan Chin Peng tidak patut diberi muka untuk menetap dalam negara. Adakah beliau dapat membaca isi hati Chin Peng bahawa Chin Peng akan melakukan keganasan? Kalau dia yakin yang Chin Peng itu tidak boleh berubah, kenapa tidak dibuang sahaja Najib dari Malaysia atau di tempatkan sahaja di Mongolia.

Jangan hanya bersikap seperti tarik tali. Sampai sekarang belum ada tindakan yang diambil ke atas Najib. Media milik BN sememangnya hebat kelentong rakyat dalam mengalih isu ke satu isu yang lain. Sebagai contoh Utusan Malaysia yang dikatakan “Menyebar Fitnah Rakyat” dan bukannya “Menyebar Fikiran Rakyat”.

2 comments:

DR 1221 said...

salam
adik, kaji dulu politik, sejarah, jgn jadi bodoh.

kijang59 said...

kpd DR 1221...

Sebenarnya kamu yang buta sejarah... Sejarah asal telah diputar belit oleh BN... Perjuangan pembebasan Tanah Melayu buka dari Perikatan atau BN tetapi golongan agama. Janagn jadi bodoh macam BN

Sahabat Singgahan

Nuffnang

Malaysiakini

KeadilanDaily

UMNO Online

Utusan Online

Kosmo Online

 
 
 

Top 10 Blog Sahabat