Pengikut Blog

Peringatan Dari Langit

Ahli UMNO Jahil Paling Banyak Murtad

Wednesday, 28 September 2011


Gua bukan reka ini cerita maa. Ini realiti la bro. Gua study pasal berita dengan facebook tiba-tiba gua ada jumpa dengan kemurtadan dari ahli UMNO segelintir dari pimpinan atasa sehinggalah pencacai bawahan. Gua bukan mahu tuju kepada semua ahli UMNO kerana tidak semua yang tolak pasal hukum hudud ini.

Gua mahu cakap sebilangan yang menolak hukum ini sahaja. Jika tolak hukum hudud maka tolak Islam. Kesimpulannya ialah murtad la. Tak ke gitu bro? Gua pun pelik mengapa UMNO tolak sangat hukum hudud ini? Suasana belum kondusif ke bro? Bila agaknya kondusif tu bro, adakah tunggu UMNO hilang dari landskap politik bro?

Gua malas nak layan orang yang buat-buat jahil ni. Kalau betul-betul jahil boleh la juga ditunjuk ajar tapi kalau yang buat-buat jahil ni, gua tak tau nak cakap apa bro. Mungkin kuasa mereka lebih hebat dari Tuhan kot. Kalau hebat sangat, gua cabar puak-puak tolak hukum ini hidup kat luar muka bumi ni. Ada berani bro? Pergi menetap kat planet ciptaan manusia lain.

Bro, manusia ini dijadikan sebaik-baik makhluk. Lebih mulia dari malaikat. Sebab itu diutus untuk jaga muka bumi ini bro. Sebab apa gua kata lebih mulia dari malaikat? Sebab malaikat tiada nafsu dan ikut perintah ALLAH manakala manusia ini diberikan nafsu dan akal untuk membuat penilaian mana yang baik dan mana yang buruk.

Bro, kalo gua cakap orang UMNO jahil macam keldai agak-agak bro marah tak? Bro, walaupun keldai itu makan tanaman orang lain sekalipun, ia tetap tidak berdosa sebab keldai tidak ada akal cuma ada otak. Siapa yang tanggung dosa? Orang yang bela keldai tadi yang tanggung dosa sebab dia mempunyai akal dan otak supaya menjaga keldai tersebut untuk tidak membiarkan makan tanaman orang lain.

Gua bukan mahu kata semua orang UMNO tolak hudud. gua cuma highligtkan sgelintir sahaja yang patut dikategorikan murtad. Bro, presiden UMNO sendiri pun takut untuk bercakap pasal hudud. Islam mana yang dia ikut bro? Aku berani cakap dia sudah murtad sebab tolak hukum ALLAH.

Cuba bro tengok screenshot kat atas tu. Jahil betul puak-puak lu bro. Hukum Tuhan pun berani lawan. Gua kasi kredit murtad la pada screenshot tu. Bro, jangan jahil sangat bro. Gurau-gurau jugak bro tapi kalo sudah sentuh agama itu sama seperti puak-puak dekat Denmark tu la. Hina Islam.

Ni kenyataan murtad dari PM lu bro dalam Sinar Harian dua hari lepas.

Walaupun hudud adalah undang-undang Tuhan namun pelaksanaannya mesti berpaksikan realiti. 

Jika ditanya ulama sekalipun, undang-undang Islam itu tidak boleh dilaksanakan melainkan kita sudah mengambil kira persekitaran dan realiti sebenar masyarakat ketika itu - Najib. 


Bro, fikirlah bro. Jangan nampak sangat jahil. Arab jahiliah tak jahil seperti melayu jahiliah. Bro fikir la bro. Kad pengenalan bro kan ada tertera Islam. Kalau bro tolak hudud, bro buang je nama Islam tu bro. Buat malu. Abu Jahal yang jahil kalo hidup mesti gelak dengan perangai melayu terutama melayu jahil dari UMNO.

1 comments:

sazaleeahya said...

Ini lh hasil tarbiyah oleh UMNO Baru.Klau pmimpin ny dh tk btul,apa nk di heran dgn ahli ny.Pd aku klau kita naik bas dn hala tuju bas dh tk btul.Samaada kita tgur pmandu bas tu,dn klau degil jg,trun dn naik bas yg lain.

Sahabat Singgahan

Nuffnang

Malaysiakini

KeadilanDaily

UMNO Online

Utusan Online

Kosmo Online

 
 
 

Top 10 Blog Sahabat