Negara Kebajikan UMNO Boleh Jilat Kencing


UMNO semakin gelisah dengan pemilihan baru dalam Muktamar PAS yang baru berlangsung 3 hari lepas. UMNO bagaikan sudah menjilat kencing sendiri dengan menidakkan apa yang cuba dilakukan oleh PAS. Mereka mengatakan bahawa UMNO sebelum ini telah melakukan Negara Kebajikan sebelum PAS. 

Berikut ialah kata-kata seorang pemimpin UMNO mengenai Negara Berkebajikan yang dilaksanakan oleh PAS. Kata-kata yang hanya boleh dibasuh dengan air kencing kerana selalu tipu rakyat dengan mengencingkan janji-janji palsu.
Laungan terbaru oleh PAS yang kononnya hendak mewujudkan sebuah negara kebajikan bukanlah perkara baru bahkan itulah yang sudah diperjuangkan oleh Umno dan BN selama ini.
Perjuangan Umno dan BN selama ini menepati ciri-ciri negara kebajikan seperti dalam bidang pendidikan, kesihatan, subsidi makanan dan minyak yang semuanya sudah dinikmati oleh rakyat sejak sekian lama.
Perubahan slogan tagline PAS yang bukan lagi untuk mewujudkan negara Islam tetapi negara kebajikan bukan perkara baru tetapi labelling baru saja.
Keputusan itu terhasil kerana pemilihan PAS banyak mengambil pertimbangan soal pilihan raya berbanding dengan untuk mencerminkan perjuangan membangunkan sebuah negara Islam atau untuk kepentingan Islam itu sendiri.
Ini terbukti apabila mereka telah menguar-uarkan kononnya pilihan raya akan berlangsung pada bulan Julai sehingga mengakibatkan banyak perwakilan PAS melihat soal pilihan raya dan membuat pertimbangan berdasarkan hal itu, yang menguntungkan pihak yang ingin mengambil alih kuasa dalam PAS. - Najib
Kalau UMNO/BN kata mereka telah melaksanakan Negara Kebajikan, mana buktinya? Bukti naikkan harga barang itu bukan sebahagian Negara Kebajikan tetapi Negara Kesengsaraan. Kenapa bila PAS mahu laksanakan tagline tersebut, UMNO terus gusar dan gelabah?

Itulah sikap pemimpin yang cakap seperti menjilat air kencing akibat selalu kencing rakyat dengan janji-janji manis yang sampai bila rakyat akan hidup merana dengan 'Negara Kebajikan' UMNO/BN. Semakin hari semakin berkebajikan UMNO/BN beri kepada rakyat.

Comments