Utusan Ibarat Najis, Najis Itu Utusan


Ada media minta pandangan dengan Tuan Guru Nik Aziz mengenai akhbar Utusan. TGNA jawab mudah sahaja. Kalau MCA dfah tidak suka Utusan, buat apa minta pandangan. Media patut tanya MCA dan bukan tanya TGNA.

Apa kelas Utusan sehingga TGNA mahu menjawab pandangan media. Utusan boleh dijadikan alas untuk lapik najis atau buat lap cermin bangunan. Maruah Utusan lebih hina dari seluar dalam dan aksi seks tetapi lebih teruk dari najis.

Hari-hari Utusan dimaki oleh rakyat kerana menyebarkan fitnah. Orang dalam Utusan itu yang menyebarkan artikel ini sama seperti tahi dalam tangki kumbahan. Hidup Utusan hanya bergantung pada UMNO dan bila UMNO mati, Utusan hanya jadi sampah sahaja.

Jualan Utusan semakin hari semakin terus bagaikan lebihan najis yang keluar dari tangki kumbahan yang melimpah ruah. Hanya orang yang membaca Utusan akan menjilat najis dari Utusan ini. Tetapi tidak mengapa kerana Utusan adalah najis paling busuk jika dibandingkan dengan najis pembuat artikel ini.

Media perkauman UMNO sudah menyembunyikan semboyan tahinya kepada rakyat dan ingin melihat rakyat berpecah belah. Hanya melayu UMNO sahaja fikirannya sempit macam Utusan. Sebab itu siapa yang baca Utusan akan jadi lebih bodoh dari keldai.

Esok mugkin ada puak-puak songkok tinggi duduk melalak tepi longkang dengan slogan "Hidup Melayu". Pergi jahanam dengan slogan itu. Utusan jugalah yang memperok-perandakan kaum dalam negara ini tiba-tiba mahu wujudkan "1Melayu 1Bumi".

Esok slogan barua apa yang Utusan mahu lontarkan? Slogan yang dilontarkan dahaulu tidak mendapat sambutan. UMNO,Utusan dan BN adalah barua terbaik dalam sentimen perkauman. Itu sebab orang paling ramai menganggur ialah orang Melayu yang ditadbir oleh UMNO/BN.

Comments