Ayat Penyejuk Hati Rakyat Tapi Kerajaan Yang Bangang


Harga gas asli di Malaysia masih lagi murah berbanding negara-negara jiran meskipun dengan kenaikan hari ini. Malah sebelum ataupun selepas kenaikan, harga Malaysia masih lagi murah jika dibandingkan dengan Thailand (RM18.23), Indonesia (RM21.04), Singapura (RM43.32) dan Vietnam (RM18.70).  
Kenaikan dalam bekalan gas ke sektor perindustrian adalah wajar, daripada RM15 setiap MMBtu kepada RM16.07 setiap MMBtu, jika dibandingkan dengan negara-negara jiran serantau seperti Thailand (RM19.46), Indonesia (RM18.74) dan Singapura (RM133.45).
Petroliam Nasional Bhd (Petronas) akan menaikkan harga gas yang ia bekalkan kepada sektor elektrik dan perindustrian sebanyak RM3 seMMBtu setiap enam bulan mulai 1 Jun, 2011 sehingga Disember 2015. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop.
P/s: Mampus la kalo asyik duk kencing rakyat dengan perbandingan dengan negara jiran yang tidak mempunyai hasil sumber gas dan petroleum. Sampai hancur Malaysia rakyat kene tipu dengan UMNO/BN ni. Nasib baik rakyat tidak bodoh macam pemimpin UMNO/BN.

Patutlah program Himpunan Sejuta Belia di Putrajaya tidak ramai. Belia pun tahu kerajaan mahu kencing mereka. Hanya yang tidak dapat maklumat sahaja yang datang program bodoh itu.

Mari kita lihat sudah berapa jenis item kerajaan naikkan harga

1. RON 97 telah naik 20 sen

2. Gula naik 20 sen

3. Tarif elektrik naik 7.12%

4. Harga gas naik RM1.07 bagi setiap MMBtu

5. Barang makanan sudah naik

Lagi tindakan kerajaan memberi amaran kepada peniaga. "Dilarang menaikkan harga barangan". Ini kenyataan bodoh seorang menteri. Engkau naikkan harga barang tapi minta peniagaa jangan naikkan harga. Bodoh punya menteri.

Layan lawak ni lagi bagus dari duk layan kerajaan tipu rakyat

Comments