Pengikut Blog

Peringatan Dari Langit

Ali Rustam Tewas Kali ke-5 Di Bukit Baru

Friday, 29 October 2010

Ceramah PAS
Ceramah PAS
Ceramah PAS
Ceramah UMNO
Ceramah UMNO
Ceramah UMNO

Baru sebentar tadi berlangsungnya ceramah oleh pihak PAS selaku wakil Pakatan Rakyat namun pada masa yang sama dengan jarak hanya 50 meter, UMNO juga mengadakan ceramahnya untuk mengganggu pihak PAS. Ceramah PAS turut menjemput ADUN DAP dari Kesidang dan ADUN Bachang manakala PAS menampilkan Ustaz Sidek Noor dari Perak.

Di pihak UMNO pula menampilkan Tajuddin Osman dan menayangkan video kerana mereka tiada penceramah termasuk ketiadaan Ali Rustam untuk berceramah pada ceramah tersebut. Kehadiran orang ramai pada pihak PAS dan Pakatan Rakyat adalah sekitar 400 orang manakala bagi UMNO dan BN sekitar kurang dari 50 orang seperti dalam gambar di atas.

Sekarang rakyat telah membuktikan mereka boleh hidup tanpa UMNO kerana rezeki datang dari Tuhan dan bukannya dari UMNO. Apatah lagi manusia yang hidup akan menemui ajalnya inikan UMNO yang akan mati pada bila-bila masa sahaja.

Perjuangan mereka hanyalah bersifat holistik dan seperti gajah namun berkaki plastik. Mereka hebat dengan laungan membela melayu tetapi membisu dalam menipu Melayu. Inilah UMNO yang licik tapi jahil. Gambar di  atas juga menunjukkan sudah tiba masanya untuk Ali Rustam mengundurkan diri dari DUN Bukit Baru.

Ceramah yang dianjurkan mereka sebelum ini dipulaukan oleh penduduk setempat dan bukan sebelum ini sahaja malahan malam ini juga rakyat Bukit Baru menterjemahkannya dalam siri ceramah yang diadakan oleh PAS dan Pakatan Rakyat.

Bukan itu sahaja, pihak polis sudah terbuka pintu hati mereka untuk mendengar ceramah PAS termasuk juga 'Special Branch'. Pihak polis lebih aman jika berada dikawasan Pakatan Rakyat berbanding dengan ceramah UMNO. Sebab itu ceramah UMNO polis tidak berkawal kerana tiada apa untuk dikawal.

Yang datang ceramah UMNO hanyalah budak-budak kecil dan pakcik-pakcik yang saja-saja singgah mahu melihat ceramah UMNO. UMNO berceramah bukan dengan penceramah sebaliknya memasang ytayangan video. Jelas membuktikan UMNO ketiadaan penceramah.

0 comments:

Sahabat Singgahan

Nuffnang

Malaysiakini

KeadilanDaily

UMNO Online

Utusan Online

Kosmo Online

 
 
 

Top 10 Blog Sahabat