Projek Kepala Bapak Kau di Melaka

Klik imej pembesaran: Projek di Merlimau

Klik imej pembesaran: Projek di Bukit Katil

Banyak lu punya duit parti sampai buat projek? Dulu gua ingat projek ini namanya "Satu Lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional" tetapi sekarang setelah banyak jual dadah terutama anak ADUN Serkam projek berkenaan telah dinamakan "Sebuah Lagi Projek Barisan Nasional". Mungkin hasil jual lembu Fedlot berharga RM9.8 juta, hasil perkongsian lembu dalam kondominium tidak setaraf dengan lembu yang ragut tepi jalan.

Gua malas nak cerita mana dapat hasil ini. Mungkin ada share dengan jualan dadah dari anak ADUN Serkam yang juga orang kuat Exco agama negeri Melaka. Apa nak kisah? Denda RM1,500 je. Lepas ni kita pakat-pakat beli dadah dengan anak ADUN Serkam sebab denda pun tak mahal. Nanti gua cari nombor telefon anak ADUN Serkam untuk kita beli dadah.

Barisan Nasional Melaka mungkin sudah takut sehingga menjadikan projek kerajaan pun dengan nama projek babi negeri Melaka. Inilah akibat terlalu jahil harbi pemimpin-pemimpin (Babi Negeri) BN yang tidak dapat membezakan mana satu projek kerajaan negeri dan parti. BN ingat Melaka ini dia punya? Sori la bro. Selagi ada kerusi Pakatan Rakyat, Barisan Nasional tidak kuat sebenarnya jika dibanding dengan Kelantan.

Malam tadi gua ada dengar ADUN BN Selangor yang jahil harbi komen pasal isu kerajaan Selangor bagi gaji minima RM1,500 kepada kakitangan GLC. Komen ADUN tersebut seperti makan dedak babi. Bodoh nak mampus. Katanya kerajaan Selangor tidak memberikan gaji itu kepada kakitangan awam dan hanya beri kepada kakitangan GLC Selangor sahaja.

Jahil terus jahil. Wei bodoh! Sepatutnya kakitangan kerajaan tu, kerajaan pusat lah yang bayar dan bukannya kerajaan negeri Selangor. Nampak sangat pemimpin BN ni jahil harbi. Tidak tahu beza air kencing dengan air teh O. Bodoh punya pemimpin. Inilah kalo masuk universiti dari hasil duit yang kerajaan bagi (orang BN selalu ungkit benda-benda macam ni). 

Cuba tengok papan tanda di atas. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sepatutnya kena siasat mana duit yang diguna oleh Barisan Nasional. Dulu masa gua lepak kat SPRM Melaka di bangunan lama, ada pegawai SPRM marah kepada orang yang buat laporan supaya Ali Rustam disiasat. Dia kata "apa hak saya nak siasat Ali Rustam. Kalau PAS nak siasat, siasatlah". 

Blur kejap gua dengan sikap bangang pegawai tu. Ada ke patut suruh PAS siasat Ali Rustam. Habis tu SPRM buat menatang apa dalam bangunan? Tengok video lucah? Takut sangat pegawai tu sampai nak siasat Ali Rustam pun takut. Pergi mampus makan duit haram la bro. Orang suruh kerja siasat rasuah, ko duk jaga telur dalam seluar dalam.

Comments

Umno ni klu kita bagi duit kat rakyat... salah besar. Klu diorg bagi duit kat kroni.. diam aje... pikir-pikirkan le. Jgn terpengaruh dgn propaganda Umno BeEnd tu...