Ekonomi Masih Maju Walau Ada Menteri Macam Lembu - Najib


Ekonomi Malaysia dilihat lebih baik berbanding beberapa negara maju termasuk Amerika Syarikat (AS) kerana tergolong dalam kategori negara yang masih mampu mencatat pertumbuhan serta berupaya menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyat. 

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, meskipun ekonomi AS mengalami pertumbuhan, negara itu tidak berupaya mencipta peluang pekerjaan untuk rakyatnya.

Malah, beliau yang juga Menteri Kewangan yakin pertumbuhan ekonomi negara berupaya mencapai sasaran lima hingga enam peratus menjelang akhir tahun ini.

“Kejayaan itu dicapai menerusi ketiga-tiga ramuan, iaitu perancangan rapi, dasar yang mantap serta pelaksanaan yang berkesan. Menjelang akhir tahun ini negara berupaya mencapai pertumbuhan pada kadar antara lima hingga enam peratus,” katanya.

P/s: Wei.. Menteri lembu pun dah jadi lembu. Takkan maju lagi? Rakyat merana tidak dapat beli kondo kerana kondo habis dibeli oleh lembu-lembu Sharizat. Kasihan rakyat. PM bodoh pula cakap ekonomi masih maju. Maju kot celah mana tu? Maju untuk BN ka? Bodoh dan jahil punya PM.

Comments