Himpunan Sejuta Bulu Celah Kangkang

Tutup aurat dulu wei baru berhimpun

Gua macam nak gelak dengan Himpunan Sejuta Umat. Macam Himpunan Sejuta Belia. Gua rasa dalam Himpunan Sejuta Umat itu banyak anjing-anjing UMNO yang akan menyalak dengan beberapa ekor katak Parlimen akan menjuarai isu ini.

Pemuda Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) dan Wanita Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) dilihat akan memainkan isu ini untuk menutup bajet yang dibentang oleh Najib. Sekarang rakyat banyak mempertikaikan tentang Bajet 2012.

Pandangan gua, himpunan ini tidak perlu untuk mencegah anti murtad. Jawapan yang sesuai laksanakan hukum Islam. Habis cerita. Jangan cuba memperbodohkan rakyat dengan adanya Himpunan Sejuta Umat ini dengan membuang masa yang tidak tentu arah.

Perlukah himpunan ini didakan sedangkan pada masa yang sama tolak hukum Islam? Gua punya pandangan lebih baik tengok cerita hindi pada petang Sabtu jam 2 petang di TV 3 daripada buang masa membuang peluh di celah kangkang.

Rambut terjojoi keluar, bela Islam pun kena tutup aurat

Tidak perlulah menyalak melaungkan slogan anti murtad. Gua pun pelik kenapa tiba-tiba perlu adakan himpunan ini? Sama istilah "tidak minum arak cuma beli simpan dalam rumah". Maksudnya semua menyokong anti murtad tetapi pada masa yang sama tolak hukum Islam.

Ibarat berak mengalir air celah kangkang. Gua rasakan ini bermotif politik dan bila media buat liputan "Himpunan Sejuta Umat berjaya mengumpulkan rakyat Malaysia". Esok keluar Utusan muka depan mengatakan kerajaan berjaya menyatukan umat. Eh, pergi mampus la weh.

Tak payahlah menyalak tengah-tegah panas. tutup aurat tu dulu sebelum buat demo anti murtad. Aurat tidak tutup pun sudah menggambar kejahilan pemimpin itu sendiri. Baik buat himpunan mangkuk tandas. Gua pun boleh join sama bawamangkuk tandas.


Comments