Najib Menyalak Lagi


Menyalak dan terus menyalak. Itulah pemimpin UMNO yang kepanasan dengan kepimpinan baru PAS. Setiap hari kita dengar UMNO menyalak tentang Muktamar PAS. Menyalak itu sudah menjadi kegemaran UMNO setelah pintu perpaduan telah ditutup dengan rapat sekali. 

Tiada ruang untuk UMNO berunding lagi dan tidak sekali akan ada ruang malahan tidak mungkin PAS mahu bergabung dengan parti yang sering menyalak bila dihimpit dengan isu. UMNO menyalak bagaikan anjing tersepit dipintu. Bila dilepaskan anjing itu, ia akan menyalak untuk menggigit tuannya.

Itulah sikap pemimpin UMNO sama seperti anjing. Menyalak apabila lapa dan menggigit setelah kenyang. Akibat terlalu lapar, anjing ini menyalak setiap hari dan hampir seminggu salakan ini mengganggu rakyat yang telah membuat perubahan untuk meninggalkan UMNO.

Salakan pemimpin UMNO boleh kita baca seperti dalam ucapannya pada Konvensyen Wasatiyah di sini hari ini. Seperti yang diperkatakan oleh Najib.

Konsep negara berkebajikan yang diketengahkan oleh PAS minggu lalu bukan sesuatu yang baru dan sentiasa menjadi matlamat pentadbiran semasa. Kerajaan sentiasa berjuang ke arah negara berkebajikan.
Oleh itu, saya merasakan sesuatu janggal dan ganjil, mereka mahu mengadakan negara kebajikan.Tidak perlu bagi mereka mengambil model kerajaan semasa. - Najib 

Pemimpin UMNO tidak perlulah menyalak untuk mengkritik apa yang cuba dilakukan oleh PAS. Keputusan yang telah diperolehi tidak dapa digugat oleh pemimpin UMNO kerana pemimpin UMNO bukanlah ahli PAS. Jadi, untuk apa PAS perlu mendengar salakan anjing jalanan ini.

Lupakan sahaja untuk menafikan apa yang cuba dilakukan oleh PAS. Negara kebajikan yang cuba ditonjolkan oleh UMNO sebenarnya bersifat najis dalam mangkuk tandas. Bila di 'flush' najis itu, ia akan hilang. UMNO sama seperi najis. Muncul bila terdesak isu.

Comments