Najib Jahil Tentang Sejarah Islam


Perdana Menteri yang jahil tentang sejarah Islam telah bersuara terhadap PAS bahawa PAS telah mencipta tema baru untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 dengan tema Membangun Negara Berkebajikan semata-mata untuk mengaburi mata rakyat.

Kejahilan Najib itu menunjukkan bahawa beliau sebenarnya tidak tahu apa-apa tentang Islam apatah lagi tentang sejarah Islam. Beliau menyangkakan bahawa Membangun Negara Kebajikan ini adalah ciptaan PAS sedangkan ini telah wujud sejak zaman Rasulullah s.a.w lagi.

Konsep Negara Berkebajikan telah diwujudkan sejak zaman Nabi Muhammad SAW lagi ketika Baginda mentadbir Madinah sebagai sebuah Negara Islam. PAS perjuangkan dasar Negara Berkebajikan yang didirikan oleh Baginda Nabi sejak zaman Madinah lagi dan bukan hanya untuk PRU13 sahaja.
Negara Berkebajikan itu disebut juga di dalam Al-Quran sebagai baldatun Toyyibatun wa Rabbul-Ghafur iaitu Negara yang baik yang mendapat pengampunan Tuhan. - Mat Sabu

Sewajarnya beliau menjawab sebagai seorang negarawan dengan hujah kuat dan bukannya menolak ucapan dasar yang penuh ilmiah dengan hanya mengatakan 'itu modal PRU13' sahaja. Berikanlah komitmen sebagai seorang pemimpin negara, apakah yang telah, sedang dan akan diberikan kepada rakyat bagi mengatasi dan lebih baik dari konsep Negara Berkebajikan itu.

Rakyat boleh menilai antara gagasan besar Presiden PAS dengan jawapan cetek Najib. Minda orang tidak bertamadun seperti Najib hanyalah minda golongan badut sarkas.

Comments